Isnin, 8 September 2008

Selembar Kasih untuk Kekasih

Percayalah Kasih.
Telah aku ciptakan satu sudut yang paling manis di hujung hati.
Khas untuk diri mu tidak yang lain. Untuk melengkapkan runtunan jiwa yang bergelodak. Ruang yang suci untuk sepasang hati dibelai dan disemai dengan rasa rindu. Benih rindu membibitkan rasa kasih. Lantaran budi jadi junjungan. Keterlanjuran perhatian jadi ukuran. Konsekuensi itu akhirnya menjadi erti seorang manusiawi.


Dan percayalah Kasih.
Aku terlalu gentar memulakan dan goyah pula akan menanti akhirnya.
Sebuah perhubungan.


Kasih.
Aku tak mampu lagi menanggung siksa. Beban rasa jiwa yang menyala. Membakar naluri dan merana. Lalu, ku titipkan kata. Kususunkan ayat. Biar indah bicara. Agar hati mu terbuka. Menerima ku seadanya.



Dan minggu lepas, Kasih.
Telah ku layangkan selembar tinta. Dialun melodi ceria. Lengkap dengan rona. Pasti bercambah ria. Biar hanya sekeping kad raya.


Kini sudah lapan hari, Kasih.
Aku menunggu dan menanti. Setiap hari di penjuru titi.
Mengharap balasan si kekasih hati. Sampai hari ni tak de lagi.
Memang kau nak kena maki.

44 ulasan:

azie berkata...

ikhlas bang juna..ikhlas,ahaha

Rahimin Idris berkata...

hahahaha
orang tak nak balas tu sabor je la. bagi alamat, biar aku kirim kad.
[alamat dia tu. bukan alamat bang juna]

yoshz berkata...

Kau lupa bagi pantun pecah kaca pecah gelas. Mmg la dia tak balas.

dzul berkata...

kau kasi kad raya murah. p kedai beli kad yg ada lagu raya, pos skali lagi..cepat!!..

hegira berkata...

sori abg juna. saya memang tak dapat pun kad tu!! hehe

Denanz ... berkata...

sabau je le. dia tak guna pos laju, lambat le sket sampai ...

tasekM berkata...

ye lah... ye lah... nnti aku balas....






errrkkk...

Mak Su berkata...

kasih, balaslah.....

Rmywvs berkata...

aku datang raya umah ko ye?

S.YanaZ berkata...

Wehhh...ada gak org hari pertama dah pos kad rayaaa...
Tak sia2 pejabat pos amek staf tambahan.

ha.ha.

l.i.f.e berkata...

bang juna, i baru beli 150 keping kad tadi. kamu nak lagi tak? pos kat kekasih sehari satu sepanjang puasa ni :D

Sang Pencinta berkata...

sabar ya rajuna..suma ini coooooobbbbbbbbbaaaaaaaaaaann!!

Unknown berkata...

ke masa ko pos tu tak letak setem?

baik ko cek balik

hahahaha

d.o.n.u.t.m.a.n.i.s berkata...

klasik! hantar kad raya kat buah hati. sabar ye menanti balasan dari dia :)

t i u n g berkata...

hehe.. dia tgh susun ayat.. tu la lambat..

Rajuna berkata...

azie-huishh..betul2..ape la aku ni kan.

rahimin-cis,harapkan pagar. pagar di tanjung pengharapan.

yoshz-aku tulis camni. pen merah pen biru u marah i leb u


dzul-ada tak kad yang munyi cam metal 60an?

art-arkhhh perasan!!! :P

denan-cis..sms la kalau tak sempat anta..kan?

tasik-lagi satu makhlok perasan,hmpkh!:P

maksu-hu hu hu..

cempaka-datangla kalau tak segan'

s.yanaz-staf tambahan kalau kontrak pun tak gune jugak!

life-apa kau ingat aku maharaja cina banyak gundik? ngahahaha


tempe-berapa banyak cobaan daaa

kuih-letak la. siap aku letak telur dadar lagi.

donut-bang juna memang berjiwa 'sekolah lama'

tiung-aku rasa dia lembam la tiung. hi hi hi

Rembo berkata...

aduh apa ni?

tak hadko la cmni.

Rajuna berkata...

rambo-kata emo hadko dolu2? kena jiwang2 sket,keh keh keh

H berkata...

amboi.
nak kad raye gak!

::.. a t i q a h ..:: berkata...

Hish. Pose2 ni, tak baik tau maki2 orang. Huhuhu.

Brader Black berkata...

Ko xyah maki la bro.

Lempang je.

Ape die igt murah ke kad raya yg ade lagu tu.

AL-BIMA SAKTI berkata...

moga 'kekasih'mu akan lebih mengerti...

Rmywvs berkata...

raya wei, segan-segan baik aku balik bagan.

poyotito berkata...

bak sini gua tolong maki wei.
bagi alamat

Rembo berkata...

emo hadko eh?
cis! gua rasa mcm kne kt muke je ni!

ahh..lagu-lagu poison the well terngiang.

Rajuna berkata...

cikenit-dah sediakan ranting2 kering dalam pasu untuk menyangkut koleksi kad-kad raya di rumah?


atiqah-hu hu betul tu. tapi tak jadi nak maki..tiba2 memuji hu hu


suparjo-mak ai.kenapa tak tapak je sekali? baru ngam ho!


albima-oh indahnya kalau dapat sang kekasih yang mengerti


cempaka-bagan laut bagan darat?

poyo-apa kata kita beraya ramai2? biar mak dia gelabah sediakan mee hoon sup?

rambo-slice paper wrist satu kali kat uncle jimmy jamm studio!

apek terror berkata...

ape la lu org nie makwe dia name kasih sekarang belajar kat uitm shah alam.

indah-chan berkata...

mmg cintan tahap emo.. tulis kad skrg kne guna emoticon gak .. br nampak berseri.. ^-^ ..

Rembo berkata...

hahaha.
slice paper wrist! nerdy!

cimon berkata...

tak ku sangka....

hehe(^v^)

Yana Ismail berkata...

huhu..ikhlas itu penting..tak perlukan balasan;p..hahaha

FAZ berkata...

try cek e-mail.

dia anta kad raye elektronik kot.
lg mcm2 blh bwat..

King berkata...

Beta dah bakor kad raya yang ko bg kat dayang Beta yg nama Kasih tu.

Berapa kali beta cakap..
dia tu tiruan!! TIRUAN!!!
ko ni degil laa..

nama dlm ic dia : KASIM BIN MASDOR

pueh hati?? dah x yah tunggu2 dah...

ka-ii berkata...

pergh..besnye klo bf ak bagi aku puisi ni.

eh ni ko ckp pasal kerja kan?

Huzai Mansor berkata...

Sungguh DIY. [ketawa]. Kad dihantar pengganti diri...!!! Hakkor mat!!

Danielle_Corleone berkata...

Bang juna bila mau bikin movie pendek. kamera sudah ditangan gua.

l.i.f.e berkata...

lerr..tak nak pulak...maharaja cina kewl apa :))

nombor 8000 cantik ni :-?

Ki Kiey berkata...

memang nk kena maki orang 2.

maki je:]

Wardrobe kita berkata...

aku mmg x nk balas..nk maki, maki lah..

x dgr pon...

artsoul berkata...

hahahaha,kad engkau tk sampai laaa..

iAmeFie berkata...

da sedap da yg atas tu..
tibe ending dia emo lak..
hihihihiii~
patut ltk pantun soh bls tu br dia bls kot..
;P

blackpurple @ jowopinter berkata...

Ketemu mengko, jotos wae endas se.... :D

Rajuna berkata...

apek-hek eleh macam tau2 je

valsa-tak la emo sangat. berapa sangat la lagu2 emo yang aku hafal.

rambo-jgn lupa angkat2 sikit bass tu nanti

cimon-tak ku nangka!

liyana-uih betul2...ni memang silap ni

xfazx-apa barang? sudah tidak diy!

king-ah sudah!

khaii-kalau di alter sikit, boleh la merujuk kepada surat/borang kerja.

huzz-setended la tu mat!

daniel-tak de masa la mat

life-ha?

kikiey-tak baik bulan posa tau!

qaseh-nak kena bagi pecah kaca pecah gelas ke baru nak balas?

art-aku recycle stamp je

efie-asik2 pantun pecah gelas je..ade tak pantun lain yang sesuai?

bp-di tabok waeee!

Suka Bebel berkata...

hak hak hak...ini mesti kes baru nak mengurat ni.sabar sabar, mesti dia balas.ke dah dapat balasan?