Jumaat, 10 Jun 2011

fak yuh

Ada satu hari tu gua berkejar. Mau hantar order-order customer gua yang dah lama gua janji nak hantar tapi tak hantar.

Gua siap sampul barang-barang, pelepap-pelepap gua lincah pergi pejabat pos. Datang-datang gua tengok ramai orang steady layan aircond pejabat pos. Gua masuk, macam biasa diorang akan pandang macam gua seorang penyanyi realiti yang telah melahirkan 9 album studio.

Gua steady duduk dulu tanpa ambil nombor giliran. Ini semua birokrasi. Leceh. Poyo. Fakap. Tiba-tiba ada akak bawak bungkusan masuk. Berdezuup teruss pergi kaunter kat belakang pakcik yang baru selesai bayar bil air dengan telefon..


Sial.


Tak amek nombor tu. Mana boleh jadi? Gua curi angin belakang akak ni. Cucuk baik punya (Guna istilah mat rempit). Gua rileks tunggu akak tu settle. Gua lega pasal gua tak payah layan karenah birokrasi. Inilah namanya resistansi!!!



Akak tu pun pelepap-pelepap-pelepap. Tiba turn gua. Kerani tu cakap.




"Awak pegi amek nombor."


FAK OP!!!!

3 ulasan:

faqhrule berkata...

kena ikut sistem jugak kadang-kadang ea? hahahahaha

cimon berkata...

kerani pejabat pos tu cun tak bro?

hahaha (^v^)

FastRi berkata...

kah kah kah