Khamis, 15 Januari 2009

Bangkit dan senyum menghadap hari-hari mu!

Aku rasa aku kena faham. Untuk menjadi orang kampung sejati kita kena cepat beradaptasi dengan keadaan sekeliling. Cakap mesti mahu jaga. Jangan sebarang-sebarang fuck sana sini. Hell shit ass here and everywhere. Lagi-lagi bila kau dah mula bercita-cita mahu cari gadis peneman kesunyian.

Ya, di kawasan kampung jangan berharap sangat ada awek yang menggantung kamera DSLR di leher, memakai spaghetti strap dan bercelana pendek comel. Di sini ramai gadis bertudung yang rata-rata belum tercemar pemikiran dan fizikalnya (walaubagaimanapun, ia masih boleh diragui). Dating bawak adik. Dah tu macam mana gua nak sembang ala manja-manja?

Baru-baru ini, aku cuba membuka perasaan aku yang karat dan berlubang ini pada sorang gadis yang bertudung. Ala, bagi la 'can'. Asik tackle awek 'sepsi' je sesekali ubah angin la. Bermula dari aksi berSMS hingga MMS.

Aku kirimkan sekeping gambar yang diambil dari profil Myspace aku yang mana sebelum itu pernah aku letak di kiri blog ini. Sebagai pengubat kerinduan. Maklumlah si dia sibuk bekerja.

"Awak. Gambar kurang sopan. Tak ada gambar lain? Yang skema?"

Amende?! Kurang sopan? Skema?! Babi ni.

"Awak ingat saya 'abang misai' ke nak skema-skema. Saya penyangak!"

Yes. SMS tak berbalas. Maaf, gadis. Nama anda tiada dalam senarai. Sila cuba lagi tahun hadapan. Sebarang rayuan dan surat menyurat tidak akan dibalas.

Dah, aku nak pergi pasar lambak Parit Raja. Cari awek kilang Sharp. Awek kilang papan pun boleh lah!!!!!

19 ulasan:

garpu karat yang dah ting tong berkata...

'sepsi' macam menaraik jer ayat nih.

Danielle_Corleone berkata...

msg gua pun lu tak reply.

azie berkata...

eyp, bebaik. awek kilang sharp tu byk vietnam mariiii tau:-P

apek terror berkata...

cikgu tadika gua dgr ade baru hot beb ikat ramut pony tail

MaSHee berkata...

giler lu..intro citer dah bagus..ada nada keinsafan...akhir citer..adoiyaii..x bleh pakai!!1

adin berkata...

wehhh juna!!!...ngorat awek fujitsu la wehhh...

H berkata...

nak tengok gambo kurang sopan...
peliiiiiiis....
:D

Ayu Hasman berkata...

a'a...msg x reply pon

Tanpa Nama berkata...

tajuk terpesong dari essay ke?
hehehee...

Rembo berkata...

lu go for the right place. Nak lagi best pasar hari Isnin depan UTHM. Kat parit Jelutong. Amacam? Makwe2 UTHM gi pasar malam.

cimon berkata...

msg aku pon ko x reply...

huhu (T_T)

A t i Q a h berkata...

Gadis2 begitu, boleh ditackle bila Bang Juna dah ready nak kawen jek. Huhu.

tasekM berkata...

penyangak hok skema ada tak?
he he.

KARKADEWA berkata...

awek kilang papan mmg mari2 bang juna...
kalau ade lebih bole order siap delivery..??

kecik berkata...

tunjuk la gambo tu.haha

ofaghag berkata...

kau kat ulu tiram mana plak ni setan. traffic aku detect tempat bukan bukan je. aku tanak tauhu ulu tiram.

Yana Ismail berkata...

huhuhu..nakal la bang juna ni ;P

Rajuna berkata...

garpu-hahah. menaikkan nafsu berahi?

danielle-gua bz

azie-i suka diorang. diorang makan kucing. nyam nyam.

apek-sila sebutkan lokasi. tengkiu.


akudiakamu-adoi? mana sakit? haha

adin-awek fujitsu banyak budak2 kampung gua. malas la. nanti pecah lobang doh.

cikenit-dulu ada letak kat tepi tu la ciki.

ayu-haik? adeka anda ada meset sayep?

noname-saye berperanan sebagai pemesong karangan.

rembu-gua hanya mau anak jati bp. sebab takmau bergaduh balek raye bila kahwin kelak!

cimon-bz.

atiqah-im ready sweety..i mean like 123 go!

tasik- i tak cukup skema ke?


karkadewa-boleh. sila siapkan wang pos sekali.

kecik-haha. nanti awak tergoda pulak. ewww

ofa-sapa pulak yang menyebut ulutiram ni oi?

liyana-nakal nakal musyukk..

hegira berkata...

ya.

bangkit dan senyum menghadap harihari mu.

juga bangkit dan menghadap matahari pagi. ada vitamin untuk tidur malam hari.