Sabtu, 10 Januari 2009

Batu Pahat kenapa boring sangat?

Aku paling nak muntah bila hujung minggu. Binatang betul. Mana pergi? Apa nak buat? Baru beberapa bulan aku tak buat rutin mingguan kepala otak aku macam nak meletop tebabo. Badan jadi gatal-gatal. Perut pulak jadi sebu. Berangin. Sendawa. Burppp Burppp.


Tak ada hingar bingar muzik bising. Tak ada budak-budak gonjol joget macam setan. Tak ada gelak tawa kawan-kawan aku yang mereng. Tak ada ngeteh pukul pat lima pagi. Tak ada awek santai-santai nak dibawa keluar jalan-jalan. Kalau ada pun sangat berisiko. Terpaksa berhadapan dengan karenah orang tua dan budak-budak bujang yang kolot pemikiran.


Ada pulak yang nak date dengan gua bawak adik? Apa barang?


Maka, aku akan cuba tidur awal. Tidur awal, bangun awal. Itu sangat bengang. Nasib baik televisyen Singapura dan Indonesia beroperasi 24 jam. Tak payah subscribe Astro. Boleh layan kepala memikirkan masalah-masalah dunia berbanding masalah aku sendiri. Aku terlalu muak dengan tv Malaysia. Balik-balik berita yang sama. Semua bagos-bagos belaka termasuklah keadaan ekonomi. Bila tengok Channel News Asia lain pulak ceritanya?


Sekejap.

Ni aku nak tanya mana pergi budak-budak lincah kat Summit Parade? Dah jadi mat rempit semua ke? Bukan best pun jadi rempit ni. Duit minyak lagi. Bikin enjin lagi. Nak solek lagi. Belum bayar motor bulan-bulan lagi. Mesti jadi isu dengan mak bapak punya lah.


Kenapa diorang tanak jamming? Kenapa tak ada suasana macam era-era awal tahun 2ooo?

Ini salah siapa? Rambo? Apek dan kawan-kawan? Aku pon tak tau.

Bodoh la budak-budak sekarang ni.


Menciiiiiiiiiiiiiiiiiik!
Muntah....uweeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeekkkk!

20 ulasan:

azie berkata...

memang boring pun batu pahat tu. jom pindah alaska bang juna!

Danielle_Corleone berkata...

tulis buku jom! apa2 ada projek sini gua kasi tau lu la.!

Umie berkata...

erkk???

muntah????

erkk, bape bulan dah nie????

Ko kalau dah bosan kat BP tu...pi la Kluang pulak...jadi KluangMan...hohoho

KARKADEWA berkata...

a'ah...
tu mmg salah rambo ngan apek...
lu tikam je pusat diorang...
haha..

yoshz berkata...

kalau bosan pergila tangkap rama² ke aper..

adin berkata...

betol2...malam minggu di bp betol2 membosan kn.....

Huzai Mansor berkata...

Bosan, tidur. Jangan dilayankan sangat masalah tu. Heh.

Gila jadinya :).

jomlah bising-bising di mersing!!

Voice berkata...

Sebab nama tempat tu Batu Pahat. Cuba nama dia Kuala Lumpur ke..New York ke...happening la sikit. Kot.

Pegi Karambunai lah makan seafood...lagi sedap. Huhuh.

Ops. Assalamualaikum. Melompat ke mari dari .. err.. dari ntah mana. Tersesat.

kecik berkata...

kalau bosan pergila tangkap rama² ke aper..

yoshz pny komen mmg xleh blah.

nilai lg super duper boring...sunyi sungguh.

FarhanaLicious berkata...

bosan? pegi palestin.

FAZ berkata...

pindah LA la..

boleh party sme Lilo!!

apek terror berkata...

ape salah kiteorg...tempoh hari summit ade punk2 pki bju exploited meliar gua usha..tanye rambo tak caye...

jom la jammin ape lagi lu tgu...lu boring lu g karaoke dulu... same main drum n sing amacam??

Rembo berkata...

btol cakap apek tu juna. gua tak bohong.

lu try usha komuniti jalan jenang kat page gua.

dak2 crestfallen. usha je. jgn lebih2. gua takut nnti mega projek kita tak jadi plak.

.farah. berkata...

haha.lepak tempat lain la bang juna.apek dgn rembo sdiri pun lari g bangi sane.huhu.

tasekM berkata...

ooo... tak best yek BP. he he...

:p

Suka Bebel berkata...

ini hangin marahkan budak atau dah memang boring tahap cipan bertanduk ni?hehe...

Rajuna berkata...

azie-kau punya taste memang beruang kutub betul la!

daniel-iye la tu.

umie-muntah sikit pun ingat mengandung ke? orang makan pil perancang la.

karkadewa-jom tag team.

yoshz-aku ada baju rama2. boleh?

adin-jom bisnes otak2?

huzai-awek di mersing tak tau berbikini. bosan jugaaaaaaaak.

voice-jangan melompat banyak sangat. nanti kencing malam, ok?

kecik-kau ada baju rama2? kita tubuhkan kelab tarian rama2.

farhana-you, ikut i k?

xfazx-takbley. gua budak tabligh.

apek-jamm kat summit baru ar genster dan menunjok.jom ar.
alah itu punk pasar lambak. bosan la.

rambo-byk lu punya mega. gua seram bekerjasama dengan otai ni.

sukabebel-ini bosan tahap wajib kahwin bang!

Rajuna berkata...

farah-hilang arah tuju.

tasik-hmm..gi alaska lah dgn azie nanti.

H berkata...

ah, kenape rase cam entri ni comel sangat?
.
.
.
.
.
ooooooooo....
semena nye juna rindu kat apek ngan rambo,
tapi malu nak cakap kan?
hehehe....
:p

fara[the]bugbuster berkata...

kalau awak berumur sedikit byk pasti saya ajak awak kuar dating kalau saya balik BP skali skala tuh... hahahha

come on boy, BP tak seboring mana, BP ada banyak makanan lazat dan susana yang mellow dan bangunan lama yang unik dan indah... chill ah!