Khamis, 18 Februari 2010

kos perubatan untuk penawar kesunyian

Sebenarnya tak susah pun jadi orang tak hensem dan serba serbi kekurangan. Yang penting sekali kita kena ada keazaman dan ego yang paling rileks. Kena tetap pendirian. Semangat kasi kental. Tak lupa juga motivasi dari rakan-rakan yang sekepala, itu pun kena ada. Biarlah tiada gadis yang sudi menerima menjadi suri di hati. Asalkan ada kawan-kawan dan famili. Apa kepoh? Kata hardcore kental?


Tapi.


Kadang-kadang risau jugak. Bila rakan-rakan sekepala mula menjengah alam berkeluarga. Gua tak ada kawan menjadi teman bicara yang konsisten melayan karenah birokrasi diri gua sendiri.


Ish. *sambil garu-garu belakang badan*


Kental! Gua kena kental!!
Gua jerit lagi. Kental!! Gua kena kental!!


Bukan itu sahaja. Malah nasi yang dicurahkan kuah dal kentang juga kena ada. Sebab kuah dal kentang kurang masin dan kurang berminyak. Kaya dengan karbohidrat dan menyelerakan! Kena pulak ada papadom. Memang layan. Sekali bayar siap ayam dengan sayur sekali dengan air barli ais jumlahnya RM 7.


Kos sara diri sudah meningkat. Tengok, baru sorang makan gua dah kompelen. Kalau ada anak isteri, apa tak sesenduk nasi gua kongsi satu talam anak beranak?


Bengong!

5 ulasan:

cimon berkata...

makan pun mau marah...

relax la bro!

heheh (^v^)

(p/s:kalo xsedap & mahal baru larr MARAH!)

FAZ berkata...

Gua dah suruh lu join MLM lu pangkah!!

Yana Ismail berkata...

he he he..kalau dh ada family,ongkos pn meningkat la..hi hi hi

what to do ..what to do...haha

ainfazrin berkata...

lama tak jenguk blog nih :P

sejak bulan sembilan taun lepas, tiap2 bulan ada je kawan aku kawen. sampai la ujung taun ni. mau tak tensen aku.

tapi takpe. jodoh tu kan rahsia Tuhan. curi skrip ayat2 cinta sket. haha.

Rajuna berkata...

cimon-lu tak belanja gua western food? apahal??!!

faz-ko pigi join sampai ko pigi korea baru aku join dari blkg!

liyana-i tak ready, you. ha ha ha

ainfazrin-kena kental!!