Sabtu, 12 Jun 2010

api/api/api

Aku tak pernah naik motosikal dengan teman wanita aku. Padahal. Aku dengan dia adalah penunggang skuter tegar. Pernah dia cabar aku, " ada beran naik motor la der..."



"Apa ada hal, lu tunggu depan rumah gua amek lu. Gua sms lu cepat-cepat keluar. Gua segan dengan mak dengan babah," aku jawab.


Jadi, beberapa malam yang lepas. Kami berjumpa di satu tempat. Dia parkir kereta di depan salun kegemaran aku. Aku menjemputnya dengan helmet KHI. Kami berbonceng dengan Honda Wave 100 pusing-pusing di sebuah pekan yang bukan tempat kami bermastautin. Seronok juga. Dah lama tak berperangai budak-budak ni. Rasa muda semula.


Cuma yang tak best kami ditahan abang misai. Ini secara tak langsung merencatkan tempoh perjalanan. Orang tua dua-dua belah dah mula bising kalau balik lewat.



Kad pengenalan, lesen, roadtax semua lengkap. Ok, cun. Aku disuruh turun dari motosikal untuk sesi temuramah di seberang jalan. Leceh. Aku layankan aje.



Kau nak pergi mana ni?


Ni awek kau ke apa?


Kau nak bawak budak perempuan ni pergi mana malam-malam ni?


Budak mana kau bawak ni?


Kau nak hantar dia balik ke apa?






Ok, ini adalah soalan lazim bila kau ditahan bersama wanita di sekatan jalan raya. Mungkin.





Dush!

5 ulasan:

faqhrule berkata...

pisschrist - fight back

FAZ berkata...

Kalau gua kena tanya camtu, gua cakap gua bisu tak boleh nak jawab.

cimon berkata...

kalo beran...bonceng laa siang2 hari!

hahaha (^v^)

Fontonk berkata...

sadis.
kalau aku, aku nangis. ahahah

Rajuna berkata...

rul- tengok lah nanti..


faz-lu cakap lu bisu? lu kena tampar dulu dow.

cimon-mana boleh. tak ada privacy haha

fotonk-nangis dan nyanyi lagu negaraku