Selasa, 1 Februari 2011

Apa khabar Orang Bandar?

Apa cerita agaknya kawan-kawan di Kuala Lumpur?


Aku dengar rumah atau sarang aku selama ini akan diambil semula oleh sang empunya rumah. Jadi mana arah budak-budak rumah aku lepas ni? Adakah berpecah? Adakah masih lagi mahu duduk sebumbung?


Walauapapun. Aku cukup tabik pada kawan-kawan yang masih terus gagah meneruskan perjuangan kehidupan di kota besar itu. Bukan senang nak hidup di kota besar tu. Penuh ranjau berduri. Cukuplah beberapa tahun di sana. Dah cukup puas. Dan aku mengalah.


Duduk di kampung. Hidup sederhana. Ala kadar. Apa yang ada itu la yang aku sebat. Terlebih sikit orang pun mengumpat.


Macam tu la orang kampung.

Penat.

1 ulasan:

cimon berkata...

kitorang pakat nak camping kat hutan belakang rumah tuh je larr bro...amacam? ade beran?

hehehe (^v^)