Jumaat, 4 Februari 2011

Memang Sampah Ah Tapi Gua Dulik Apa Bhai?

Dulu gua memang hantu blog. Macam-macam blog gua baca. Sampai gua pun terjebak ke kancah dan lembah yang penuh lendir tulisan nih. Hahaha.

Yelah. Dulu gua jobless, bhai. Duduk KL jadi kutu. Duit tak ada. Tapi gua senyap dan layan sayur-sayuran untuk terus hidup. Gua baru habis untuk 1st degree gua. Dan gua perlukan kerja yang cool. At least gua naik LRT tiap-tiap pagi. Itu baru kool brader! Dan kalau tak ada kerja tu, memang gua terperuk kat rumah baca blog. Sementara tunggu budak-budak rumah gua balik kerja. Bapak sunyi siot rumah gua masa tu. Hanya ada bunyi burung. Bunyi kereta. Bunyi geseran tayar LRT.


Dalam diam-diam, membaca blog ni macam kau menganalisis dan membuat perbandingan. Antara diri lu dengan penulis tu. Kadang-kadang ada persamaan. Ada pulak tu kontra gila baboon. Fak ah. Sampai mencarut gua siak! Secara tak langsung otak lu orang akan berfikir dan menilai balik. Mana yang baik lu orang sebat masuk dalam diri lu orang, mana yang tak suka lu orang kasi buang jauh-jauh ah. Pe cer lu orang nak simpan-simpan kan? Memang tak ah.


Macam gua sendiri. Gua sangat happy kalau terbaca penulisan yang sangat dekat dengan diri gua. Tapi yang paling gua bapak benci adalah bila terbaca penulisan bangga diri. Memang anjing ah. Tapi nak buat macam mana tu ruangan lu, lu punya pasal ah lu nak buat apa kan? Tapi kadang macam annoying siot step nak bangga diri.


Lu power. Keje lu bagos. Lu hebat. Lu baik. Lu lah pergi keje pakai smart. Lu lah paling dihormati. Peranan lu la paling besar dalam organisasi. Segala macam ciri malaikat ada pada diri lu. Lepas tu mula nak jugde orang gitu gini. Pergh. Kalau terbaca memang gua menyirap limau ais ah! Pehal kan? Rileks one corner, sua- bak kat budak-budak Singapore. Gua ingat orang macam gini dia ada masalah di alam nyata dan cuba mencari ke-cool-an diri di alam maya. Gua bukan apa, kadang ada point yang terkena kat diri gua, gua jadi macam panas ah.


Apa yang gua respek penulis-penulis macam gini. Biasanya tahan maki. Kah kah kah.. Kental brader. Nak jadi penulis kena kental. Lu kena tonjolkan siapa diri lu dan stail diri lu. Kalau lu rasa lu bagus dalam penulisan bangga diri. Hah, pergi lah mampus dengan diri lu. Asal diri lu happy. Jangan nak jadi celaka jugde orang gitu gini. Buat orang panas brader. Dibuatnya orang tu doa bukan-bukan untuk diri lu? Paisey brader, paisey. Mana lu nak letak gigi lu yang jongos dan kulit lu yang gelap tu siak?


Gila tak fun macam gitu, siot.

2 ulasan:

cimon berkata...

lu jgn lupe balas komen gua siak!

hahaha (^v^)

p/s:penat gua main sorok2 monitor gua drpd pandangan bos gua semata2 nak komen blog lu nie (@_@)

Rajuna berkata...

hahahaha..buat la fb satu ape da...