Ahad, 25 November 2012

Majam Jilaka

Tulis kat dalam blog ni sebenarnya macam budak-budak baru nak up main lagu grindcore. Bedal. Menggunakan kederat yang ada untuk ketuk deram dan hentak pedal deram.Yang main gitar tonyoh bagai nak rak tali gitar. Yang menyanyi selagi boleh jerit akan jerit sampai tahap yang termampu.

Sama jugak kat sini.

Aku bedal je. Bila baca balik tulisan-tulisan aku, tatabahasa stail macam khinzir melintas. Tak ada toleh-toleh dan tak pernah peduli dengan ancaman kenderaan bermotor. Padahal benda-benda asas tentang ejaan dan tatabahasa sememangnya aku tahu. Sebagai aku ajar budak. Corak gaya bahasa seharusnya formal. Samada verbal ataupun tulisan.

Tapi mampuslah. Ini belog aku. Aku punya pasal. Isi dan luahan hati adalah tunjang utama. Penyampaian dan mesej harus sampai. Tatabahasa tu ibarat aksesori je kat sini. Sama macam grindcore. Menceceh tentang mesej dalam lagu punya panjang. Sekali main lagu wargh-wargh-wargh. Abis!

Majam jilaka.

Tiada ulasan: