Jumaat, 3 April 2009

Saya dan Hantu Pongkes

Selain dari Ofa ada juga beberapa orang kawan-kawan perempuan lain yang sering menelefon aku. Ramai diantara mereka suka sembang lama-lama dengan aku dan ada diantara mereka yang bil telefon mereka dibayar oleh pasangan mereka. Ini bermakna mereka terdiri dari kekasih orang dan tunang orang. Mana yang telah menjadi isteri tak akan bersembang lama dengan aku. Mungkin mereka takut suami mereka cemburu. Sebab aku kan jambu(oh, no!).


Sebenarnya aku sedikit seram bila seorang lelaki berkawan rapat dengan wanita tanpa ada sebarang ikatan yang pasti. Kadangkala perkara-perkara ini boleh menimbulkan syak pasangan masing-masing. Lebih-lebih lagi apabila perhubungan itu dah terlalu ‘rapat’. Ini boleh menyebabkan kita ‘terbabas’ kalau tak ada jati diri yang kuat. Aku bercakap kerana pernah mengalaminya. Bila dah berdua-walaupun tidak mengisytihar sebagai pasangan kekasih, macam-macam boleh berlaku. Ini yang paling seram dan kalau boleh aku nak elakkan.


Semalam G telefon aku dari Bandar Aggerik di Selangor. Dia bakal menjadi tunang orang. Aku tak kecewa. Walaupun aku pernah cakap pada dia, kalau aku dah ada kerja tetap boleh je aku kahwin dengan dia. Dia cakap pun tak ada hal. Kalau berani masuklah meminang. Cuma itu lah, dah jodoh masing-masing. Bila dia telefon mesti dia akan komplen pasal diri aku yang masih relaks-relaks tak cari makwe. Alah, bukan apa. Aku ada maruah. Siapa nak aku, datang lah rumah aku cakap elok-elok dengan mak bapak aku yang engkau nak mempersuamikan aku. Bukan susah pun. Aku simple je orangnya. Tak memilih. Sesekali kita kena tunjuk ego kita(damn!).


Dia cuba kenalkan aku dengan satu makwe yang kecewa dipermainkan lelaki hidung jingga. Dia menganggap aku adalah insan kamil yang boleh mengubah persepsi makwe ini terhadap lelaki(wah!).


“Weh. Dia comel weh. Free hair. Manja. Badan sedap-sedap. Tak caya tengok gambar kat FS.”


“Orang mana?” Aku tanya dengan penuh minat.


“Orang JB je weh. Ok ah tu,” dia terus meyakinkan aku dan menarik minat aku, “satu lagi yang best nih.”


“Apa kot?”


“Tetek dia besar, weh!”


Hmmm..Ok(mengeluh lesu).

18 ulasan:

hzrh berkata...

kenapa bang juna mengeluh lesu??
ngahaha~~
ohh..bang juna jambu iye??
meh geng..sy mempelam,kot?
xD

Darkkadabra berkata...

mengeluh lesu yang bermakna..

jangan terburu-buru, ego jangan kasi pecah.

H berkata...

ahahaha...
siot je kot.
kena ke mention dedet dia besar?
damn!
malu i bace...
=))

Yana Ismail berkata...

hish...kena mention ke?ceh tk patot btol...


wah!bang juna sudi dipinang ghades2?;)bkn bang juna ke kena g meminang..alaahai

Danielle_Corleone berkata...

lu? ****** muka ok?

Danielle_Corleone berkata...

gua tau... ****** mata kan?

KARKADEWA berkata...

gua pon terus mengeluh bce entri nih...

FAZ berkata...

memperalatkan metarealistik ke atas keinginan lelaki.cis!!!

kecik berkata...

err bang juna mengeluh lesu tu yang kecik hairan..

mengapakah perlu mengeluh lesu?

minggu depan saya datang minang bang juna ye.boleh?

cimon berkata...

lesu ke?

camne ek...

boleyy terangkan dgn terperinci/

heheh(^v^)

alif-mikail berkata...

hantu pongkes?

aahahaha

ofaghag berkata...

kau kekadang geli gak aku tgk. cume yg pasti bil aku, aku yg bayar. ceh! dan aku syg laki aku. sebab die tajambu mcm kau

iyan berkata...

abg juna takut lemas ye?
lemas dalam dakapan....
hahahaha....

Mak Su berkata...

arrrrkkkkk! (tekujat)

A t i Q a h berkata...

Bujang pingitan oh!

leng berkata...

gambar contoh ade?
ape fs dier?

Suka Bebel berkata...

gila ah ding dong statement yang last tu.aku terimagine semua part badan dia pun besar.mesti itu pasal la kau mengeluh kan?hehe

afirah berkata...

ur a funny guy!!