Selasa, 29 Disember 2009

Oh, sudah hampir 2010 ya?

2010?

Biar lah. Pada malam tahun baru, pada aku ia cuma sambutan pesta-pesta keriangan orang-orang muda. Orang macam aku mana fikir tentang azam, misi dan visi. Pergi mampus lah dengan semua tu.



Tapi dulu aku pernah ada azam tahun baru. Aku pernah bercita-cita nak kahwin pada tahun itu. Iaitu ketika genap usia aku 25 tahun. Rupa-rupanya azam itu macam haram. Ia menyerupai sepinggan bihun yang terlungkup di atas lantai dan tak sempat makan dimakan.


25 tahun dan masih tercari-cari kehidupan. Itu memang terbaik. Ini baru rare. Ini baru cool. Ini baru wild. Aku memang ditakdirkan begini. Moga tiada halangan dan kesusahan yang melanda dalam menjalani hari-hari aku yang mendatang.


Jadi aku hanya aku mengambil peluang yang ada di depan mata. Andai tak ada rezeki aku redha sahaja. Nak mengejar? Jangan harap.



Malas.


Kehidupan hardcore separuh masak ini perlu diteruskan!


5 ulasan:

demang berkata...

ko ni memang dah tepu sangat ni juna..kasik dengar post rock ala ala mogwai baru air sikit ko pye hardcore nih..hehe

Dewajiwa berkata...

azam - ayat-ayat kalis kalau ditanya soalan tipikal "apa azam kau tahun nih dok?" azam yang genuine sebetulnya bukan di hujung atau awal tahun.

FAZ berkata...

masa untuk menjadi party animal!!

AieSha berkata...

lu cikgu, kena ajar anak murid tentang azam. huh!

kecik berkata...

tak payah azam la. selalunya yang berazam2 ni bukan buat pun!
:D