Jumaat, 2 Julai 2010

Pelawaan menikmati khinzir

"Sini tempat makan mana best?" aku tanya beberapa orang anak gadis cina yang selalu melepak di keliling meja aku ketika waktu rehat. Takda muka lain. Memang muka budak-budak ni bertiga.


May jawab, " Sana la cikgu. Dekat taman sana. Ada bak kut teh."


"Ada babi lah. Mana saya boleh makan."


"Cikgu makan kuah saja lah. Babi tak payah makan."



Ye lah! Dush-dush-dush...~!


Nasib baik Kak Nora ringan mulut nak explain. Dalam ertikata lain. Menyampuk.


Konsep halal di dalam negara ini sebenarnya masih dalam kekaburan.

5 ulasan:

iyan berkata...

keh..keh...
gelak gua baca entry nih...

indah-chan berkata...

aku stuju weh rajuna. bukan negara kita je, mane2 pun.

kawan aku cte kat beijing ( yg kate byk muslim chinese) pun cam tu. masuk kedai terpampang tanda halal. ble order, terperasan daging mcm merah2. ble tye, sah babi and the waiter amik sudu, scoop kuar daging and said " enjoy your meal" da boleh makan da.. hahahaha

terkedu wehhh

Bozu berkata...

lebih baik peluk babi dari peluk awek..

Rajuna berkata...

iyan-gelak kau ye..aku ingat ko gelak pasal hal2 basikal je. haha

indah-mungkin jenis daging babi berkebajikan kot? haha

bozoo-kau buat aku sedih siak! wahaha

cimon berkata...

kene check tgk2 ade gelatin babi tak dlm produk tuh dulu...

ok?

heheh(^v^)