Rabu, 9 November 2011

Kayuh saja lain-lain tolak tepi lah.

Ini kenderaan kayuh yang terkini. Dah lama sebenarnya. Tapi inilah yang ada setakat ni. Aku beli dengan hasil bisnes kecil-kecilan aku. Nampak juga terbeliak depan mata hasil penat lelah aku. Aku kayuh dan kayuh. Cap ayam, tak ori, murahan. Semua aku tolak tepi yang penting aku kayuh. Mana aku nak pergi aku punya suka. Kau boleh jalan.

Aku kayuh sorang-sorang. Tak payah ada geng bagai. Leceh dan buang masa. Ada jugak mat-mat basikal gear longgok-longgok ajak aku ride dengan diorang. Kata diorang, "asal kayuh, kita kawan tak kira gear."


"Kepala bana kau," aku cakap dalam hati.


Pergi jalan lah kau, aku tak nak ikut kau kayuh usung bendera sana sini.
Pergi jalan lah kau, aku tak nak ikut kau kayuh sempena acara politikal.

Tiada ulasan: