Ahad, 25 November 2012

Bertahanlah!

Ok macam ni.


Awak ada barang yang awak suka. Punyalah gila haiwan najis berat awak kumpul duit untuk beli barang berkenaan. Namun apabila awak dah dapat barang tu tiba-tiba ianya rosak. Rosak pun sikit-sikit lah. Macam rosak komponen. Tercalar sikit. Taklah hancur secara total. Dalam pada masa yang sama tiba-tiba ada lah pulak barang lebih cool dan trendy dari barang awak yang rosak tadi.

Nah.

Awak sudah goyang. Hati tak keruan.Kena pulak ada kawan-kawan yang sembur racun makhlok perosak. Tukar baru je bro. Dia nak tukar yang baru tu. Pergh keluaran baru ni lagi style siak!

Amacam? 

Dalam hal ini, perkara macam ni biasa berlaku bila kenderaan, telefon bimbit atau laptop rosak. Kaki racun ni lah yang merosakkan mood dan perasaan untuk terus berbelanja besar untuk kali kedua!

Aku percaya ramai yang tak tahan. Terus tukar kepada yang baru. Usaha penat lelah mendapatkan barang yang rosak tadi terus dilupakan. Kenangan-kenangan manis bersama jasa-jasa dan bakti yang telah ditaburkan oleh barang berkenaan dilontar ke dalam tong sampah yang paling busuk dalam abad ini. Walhal baru rosak sikit-sikit dan kos repair tak lah sampai menyebabkan awak buat personal loan.

Jadi, kenapa awak goyang.

Saya di sini sentiasa mendoakan agar awak semua tak goyang apabila disembur racun kawan-kawan ni tadi. Bila awak beli baru dia pakat-pakat puji. Bukan dorang tolong bayarkan pon. Binatang korang semua!


2 ulasan:

cimon berkata...

Bli baru jek bro. Ape ade hal. Hik3 (^_^)

Rajuna berkata...

unsur sentimental perlu dipertahankan.