Isnin, 30 Mac 2009

I Garang

Bayangkan. Engkau berusaha separut maut untuk mengejar sesuatu yang engkau impikan, akhirnya kecundang. Kalau saat-saat begini memang laju je lidah aku mencarut. Ya, iman aku memang tipis. Tak macam engkau yang sedang berkata dalam hati, “teruknya Juna ni, panas baran.” Ya, engkau memang baik dan selalu sahaja rezeki menyebelahi engkau. Nasib la. Rezeki masing-masing.

Paling aku geram bila saat-saat begini ada pula mulut yang berkata, “usaha You kurang kuat ni.” Bila terdengar ungkapan-ungkapan sebegini, tak semena-mena nafsu buas amarah aku membuak-buak. Memang aku tak dapat tahan lagi. Kalau lelaki aku dapat tahan lagi. Tapi bila perempuan yang bagi ungkapan ni, aku tak boleh tahan. Kena pula yang lawa. Seksi. Mata bundar. Kulit cerah. Rambut karat. Baju nampak pusat. Seluar nampak lurah punggung. Lagi aku marah. Lagi aku baran. Telinga jadi merah. Bibir jadi biru. Lagi aku menyirap limau aku dibuatnya. Ngr..ngr..ngrr..bunyi dia.

Jadi, kau tau apa akan aku buat bila aku marah dengan perempuan-perempuan lawa? Saat-saat begini perkataan hak asasi manusia, seksis atau feminism memang tak ada langsung dalam pertimbangan aku. Aku buang jauh-jauh dalam mangkuk tandas coklat kehitaman. Jadi, sekali lagi aku tanya engkau semua; apa aku buat kepada mereka bila aku marah?

Capai sekuntum bunga(tak kira plastik atau asli)lalu aku hulurkan kepadanya sambil melutut, “nah amek lah. I love You.”

Lega. Begini lah bila I marah, You. I memang garang dan tak romantik. I macho. Titik.

24 ulasan:

Yana Ismail berkata...

yeah first;)

ahaha..bang juna in lovey dovey mode..ahaks..

sweeetttt nye;)kalau marah buat gitu..mesti P tu sentiasa nk buat bang juna marah..ahaha dpt bunga oo ;P

Danielle_Corleone berkata...

lu tulis pasal gua la plak pasni. tak ada org tulis pasal gua.

SATIRA + KACAU berkata...

Pandai-pandailah kau bawa diri.

Darkkadabra berkata...

kau tak macho tapi ko romantik tiba-tiba

Umie berkata...

1 jela aku nak tanya...setakat nie,ape respon pompuan2 tu bila ko bertindak refleks sebegitu rupa???

H berkata...

owh, i suke lelaki garang macam u.
meh, meh.
i buat u marah.
tapi baju i tanampak pusat la.
bleh??
hehe.
:p

adin berkata...

kemaruk awek dh lu nie weyhh!!!

dEs berkata...

lalink..
nak bunga orkid..

eh,
bukan lalink..sy suda link..
hehe

iyan berkata...

romantik la abg juna nih!

Mak Su berkata...

alamak, maksu takut kalu terpaksa berdepan dengn lelaki garang, macam rajuna. takut tak boleh kawal diri.

kecik berkata...

wahaha. bang juna jatoh chentaaaaaaa..

cimon berkata...

love in d air...

hahaha(^v^)

leng berkata...

ko masuk kedai aku bende pertama ko nampak trofi bowling aku kan?
pasni ko datang trofi tu sambut ko kat kepala...

blackpurple @ jowopinter berkata...

Aku tabik pada kau bro'! kau memang unik! Sungguh!

hegira berkata...

haha. :P

hzrh berkata...

anda mabuk teh ya??
ahhaa~

ps:mari,bina kelab TPHC. xD

King berkata...

beta sbnrnya x kisah ko bt cmtu..

tapi beta dah bagitau..

si Elley tu jantan!!!

diulangi, Elley tu jantan!!!

walaupun dia lawa. Seksi. Mata bundar. Kulit cerah. Rambut karat. Baju nampak pusat. Seluar nampak lurah punggung.

paham........

kad0k. berkata...

hahahaahah...

Rembo berkata...

macho lagi kinky. kan?

KARKADEWA berkata...

kalau gua pakai baju nmpk pusat+lurah punggung agak2 lu marah x?
ahaha..

Airinar anastasia berkata...

u garang???? i lagik garannggg....hahaha

AL-BIMA SAKTI berkata...

sesekali marahlah dalam irama romantik... he he he her...

d o m i n o berkata...

nk munge juge!!

:D

Rajuna berkata...

liyana-cis, abang sentiasa dalam mud marah.

daniel-malas la. cerita pasal lu panjang dan berbunga2 sangat. ada lu buat puisi tentang kehenseman gua?

satirakacau-aku boleh kacau kopi je.

darkk-yeke? terharunyerrr auw

umie-respon respinnya adalah seperti berikut; saya dapat senyuman manja dan jumpa ibubapa mereka dan dapat tahu harga hantaran mereka. itu sahaja

cikenit-you tolong carikan i perempuan yang boleh buat i marah tak? i rindu la marah2.

adin-awek? tidak. isteri ya.

des-mari saya bawa awak ke utarid.

iyan-romantik ke? betul ke? tak perasan. sungguh.

maksu-maksu pun nak tarik2 rambut dengan juna ke?

kecik-kecik, puhleaseeeeeeee lah.ok?

cimon-love in yr stomach.

lengcipan-baik leng(abg kawasan).

bp/jp-kalau unik carikan aku isteri. ha ha ha

hegira-hihihi

hazira-teh peng hardcore?

king-transgender ok?

kadok-kadok kadok..tak pernah berubah.

rambo-puhleaseeeeeee bo. jangan naikkan keghairahan aku.

karkadewa-tak sayang. i lep u. puih!!!

syore-u memang garang sampai moto nyamuk lu ngeri nak menyala.

domino-hoi mana hilang? blog pun private. cih!