Sabtu, 2 Januari 2010

saya ingin berkenalan dengan wartawan akhbar nasional

Terkadang lucu membaca tulisan-tulisan di akhbar arus perdana. Tulisan yang sangat licik. Andai diperhatikan dari masa ke masa. Kita sudah dapat mengagak apa yang akan terjadi. Apa perubahan yang bakal dilaksanakan. Oleh kerana sudah terbiasa. Jadi, kebanyakan tulisan di situ adakalanya seperti bahan lawak. Bagi aku. Ia tak ubah seperti ajen pembudakkan rakyat.


Dan.


Oleh kerana aku tak mampu berbuat apa-apa. Jadi aku hanya perlu tunggu. Lihat. Menghayati apa yang akan berlaku dan akhirnya ianya berlaku. Tapi, sekurang-kurangnya. Aku lakukan sesuatu untuk diri aku. Agar tidak terus-terusan dipijak.




**

Seronok ya jadi ahli politik? Seronok ya jadi pak menteri?
Kantong dahulukan. Rakyat dikemudiankan.



2 ulasan:

iyan berkata...

gua wartawan harian metro gua nak jumpa dulu...
tulis surat kabar mcm tulis buku alam fantasi...
cilake! lagi la kalau kes black metal...
mmg tak kasik can!

cimon berkata...

nape?

tiada yg menarik d sekolah?

heheh(^v^)