Jumaat, 21 Januari 2011

Celaka

Aku tunggu saja.


Ada empat lima ekor binatang dalam kelas aku yang selalu 'menganjing' bila aku menyampaikan sesuatu. Okey.


Aku relaks dan masih chill seperti biasa. Bila bab menulis. Dia palingkan diri ke belakang. Borak sesama sendiri. Okey.


Ini adalah senario biasa di sekolah terutama di kelas tangga pertengahan. Ego. Berlagak. Tapi tak hebat mana pun. Aku bagi peluang. Dua atau tiga kali lagi. Aku pasti. Binatang-binatang ni akan kenal siapa aku. Setakat ini, aku hanya mampu berkata,


"Mat, lu boleh rileks tak? Lu duduk elok-elok boleh?"


Kelas jadi sunyi sepi. Bila seorang bertali leher. Bersahaja. Tiba-tiba. Menggunakan selanga kelas ketiga.


Kau


Belum


Kena


Penangan


Aku,


Celaka.

6 ulasan:

faqhrule berkata...

tendang meja juna! berkesan!

Huzai Mansor berkata...

Setuju dengan Faqhrul!!!

Deqna berkata...

heyya :) me bw here~

cimon berkata...

rotan jek depa bro mcm time kita kene rotan dgn cikgu time sekolah dulu - baru depa jd berjaya mcm kita skrg nie (perghh...) bak kata perpatah omputih "wanted to be the best? copy from the best"

perghh...

FarhanaLicious berkata...

garang gile cikgu ni. huiihh

FarhanaLicious berkata...

garang gile cikgu ni. huiihh