Rabu, 26 Mei 2010

autopsi

Kalau kita tengok perjalanan Bayu Senja Di Selatan hari ini dah lain dari tahun-tahun lepas. Dah tak ada kisah merapu Bang Juna. Lawak kecelaruan jantina misalnya. Balik-balik kisah emo. Sedih. Marah. Jiwang ada sikit.


Blog ini sebenarnya tiada direction.


Memang itulah tujuan blog ini dibangunkan. Blog yang bosan. Semata-mata untuk meluahkan perasaan dan emosi yang kacau bilau. Kadang-kadang ada beberapa perkataan atau ayat yang akan orang anggap gila kalau kita lafazkan secara verbal. Jadi aku rasa ini adalah platform yang baik untuk aku menyalurkan satu sudut yang gila ini.


Blog ini pernah dipadam dan diset peribadi untuk beberapa kali. Sebab ramai yang pernah baca blog ini akhirnya aku terjumpa batang hidung mereka. Aku jadi segan. Haha. Malu pun ye jugak. Ya sebagai blog merapu dan amat sampah ada sesetengah orang yang kurang senang dengan tulisan aku. Ada kakak yang memberi pendapat, "Engkau ni ada masalah kecelaruan ke apa?" hahaha. Tak pun cerita karut, dongeng yang dianggap betul, "Ish, cerita kau ni macam real."


Lantak lah. Ada yang betul ada yang tak. Pandai-pandai cari la benda yang logik dan tak logik.


Sekarang ni pun dah jarang kemaskini blog. Hidup pun dah berubah. Dah tak ada masa sangat aku nak berangan lebih-lebih buat cerita bukan-bukan macam dulu. Ada jugak aku menulis cerita pendek. Tapi aku simpan je lah. Ceh, simpan pun nak buat apa kan? Tulisan macam power. Hahaha. Nak balas komen-komen kawan-kawan pun dah tak sempat. Jangan marah dan kecil hati lah yer budak-budak.....



Kenapa Bayu+Senja+Selatan?


Bayu?


Nama ni spontan je aku bedal. Lagipun kalau ikutkan bila sebut bayu ni kita akan terbayang angin yang lembut menderu-deru menyapa wajah..Uh. Segarnya. Nak lagi bagus sampai rambut terbang-terbang. Angin jenis macam ni biasanya ada di tepi-tepi pantai. Kalau termenung-termenung tepi pantai senja-senja mesti ada je angin jenis macam ni..Lega rasa gelodak jiwa.


Senja?

Aku suka keluar senja-senja. Mak aku kata tak baik. Ye, kalau kat rumah aku memang jarang keluar senja-senja. Nanti mulut mak aku dok pet pot pet pot. Tapi sejak dah pandai berhijrah ni suka hati aku keluar bila-bila masa aku suka dan aku selalu keluar sendirian. Yang penting sekali aku dah tak goyah sangat nak keluar balik malam-malam. Malah sekarang dah pandai balik subuh.


Selatan

Saja lah. Memang datang dari selatan kot. Walaupun aku duduk pindah randah aku tetap layankan ajelah apa jua rintangan yang melanda. Sabar je lah aku tempuhi dengan redha. Peh.



Aku harap aku tak menyampah nak menulis. Sebenarnya bunga-bunga menyampah nak menulis sebab dah malas dan tak boleh kawal emosi menyebabkan aku tak menulis. Kadang-kadang dah tulis panjang-panjang aku delete. Macam terlebih emosi dan rabak sangat. Ini menyebabkan gua rasa paisey siak.


Ok, sambung lagi nanti.

3 ulasan:

Huzai Mansor berkata...

Ok, FAHAM!

cimon berkata...

boringg dohh...

letakkk laa cerita2 seram2 kuku ko dlm blog...

hehehe (^v^)

Tanpa Nama berkata...

Tau la dah nak kawen, sudah hilang ka kebencian berkualiti tu?