Ahad, 9 Mei 2010

Saya belum boleh jadi pakcik kamu

Cuaca panas sekarang ni menyebabkan aku kelelahan memandu di waktu awal petang. Tangan jadi pedih. Tekak jadi haus. Mata disapa mengantuk. Si Dia dah mula kompelen. Lapar. Perjalanan ada lebih kurang dua jam lagi. Aku kasi signal belah kiri. Masuk hentian rehat Ayer Keroh.


Aku cadang nak layan makan makanan segera je. Senang. Pusing-pusing punya pusing kat restoran jejantas tu tak ada yang aku berkenan. Tapi mata aku dikail dengan pemandangan mee rebus. Macam best, getus hati aku. Aku stim nampak hirisan tauhu yang panjang-panjang.


Aku kasi angkat satu kali itu mee rebus. Aku mintak air pulak lepas ni. Tekak aku rasa dah pedih sangat.


"Air buah ada?"


"Tak ada Pakcik," jawab anak dara seusia 20-an awal itu. Aku diam. Aku order air lain.


"Tempat basuh tangan kat mana?"


"Belakang Pakcik."



Macam sial.


Aku nak buang janggut hujung bulan ni!

7 ulasan:

faqhrule berkata...

iye iye je ada janggot! bukan ko kata janggot tempat dia bermanja ke?

cimon berkata...

hi pakcik...

sofa baruku berharga rm699...

jgn jeless...kami x ddk atas tilam lg...

heheh (^v^)

Danielle_Corleone berkata...

janggut konon. bulu ari-ari lagi lebat dari janggut lu. hahahahahahahahahahaha.

FAZ berkata...

Memang celaka!!

Patut panggil lu 'uncle', baru hip.

iyan berkata...

terima kenyataan lu dah tua...

Rembo berkata...

gua ingat "air buah dada?"
rupanya, "air buah ada"

Hahahaha

Sang Pencinta berkata...

pakcik sehat?