Khamis, 29 Julai 2010

perasaan dan keikhlasan

Aku ni jarang serius kalau dengan orang yang rapat. Malah Si Dia cakap aku ni kuat merepek. Ya. Kalau aku gembira dengan kehadiran seseorang, aku suka tengok dia ketawa. Tersenyum. Melawak, mengusik dan menyakat.


Tapi dalam diam. Ada orang-orang yang tidak dapat menerima gurauan aku. Seriusnya, aku kesal dengan apa yang berlaku apatah lagi ia berlaku pada orang yang aku sayang dan aku sandarkan harapan.


Percayalah. Jauh di sanubari aku tidak terlintas menyakitkan hati dan menyinggung perasaannya. Aku tidak sengaja. Sungguh.


Jujurnya aku sangat ikhlas dalam setiap perhubungan antara sesama manusia. Aku bukanlah jenis yang mata duitan, gila pangkat harta dan sebagainya. Malah aku sendiri bersedia untuk melakukan yang terbaik untuk perkara yang baik demi kecintaan dan kasih sayang tidak berbelah bagi dari aku.


Mungkin dari luaran (terutama di luar lingkungan waktu kerja) aku nampak macam seorang yang tidak serius suka main-main dan sinis tapi percayalah. Aku sedang berusaha memperbaiki keadaan dan berusaha menjadi terbaik untuk orang-orang yang aku sayang.


Mereka-mereka inilah. Sebenarnya yang memberi aku semangat untuk terus komited dengan kehidupan dan menjadikan hidup ini lebih berarah dan bermatlamat. Namun andainya mereka terluka, aku turut berduka.


Apapun. Aku mengharapkan agar kawan-kawan diluar sana terus mendoakan kesejahteraan aku.

6 ulasan:

Brader Black berkata...

Gaduh dengan awek ye? :)

Rajuna berkata...

cit. bukan la. dengan pak guard bank.

Leplep berkata...

makin lama makin lain macam entri lu..terlalu hanyut dgn perasaan gamaknya..

cimon berkata...

da jd mat jiwang pulok ko nie ek?

hehe (^v^)

p/s:ooo...komen pics aku tak agak2, mcm harem! heheh (^v^)

iyan berkata...

May God bless you! Amin!

Rajuna berkata...

alip-pangrok.


cimon-haha tengok bola! loser!


iyan-thanks!