Isnin, 3 November 2008

Berok.

Engkau pernah dengar istilah si rambut perang tapi bodoh? Tak silap aku Paris Hilton adalah golongan tersebut. Kalau perempuan melayu apa kita nak sebut? Si perasan cantik tapi binatang.


Sepuluh engkau soal, satu pun dia tak boleh jawab dengan betul. Ingat dia dah kelakar sangat. Tapi bila dia soal balik, satu engkau tak jawab dengan betul dia akan merajuk macam tenuk padang pasir. Dia ingat dia diva?


Binatang berbangsa melayu begini harus kita singkirkan dari kehidupan masyarakat yang dikatakan berhierarki pada hari ini. Sikap binatang sebegini biasanya akan memudaratkan hidup dia sendiri. Biarkan dia berlegar di dalam zoo ciptaannya sendiri. Biar dia puas bergaya seperti berok yang dipertontonkan kepada warga urban yang jarang-jarang melihat telatah berok kampung di bandar. Aku percaya kalau di layan ia akan menyebabkan kita semua akan mengalami kemerosotan ekonomi pada tahap yang membimbangkan.


Binatang,
aku dah delete nombor engkau. Pergi jalan.

22 ulasan:

alif-mikail berkata...

bro! kenapa lately posting hardcore?

anyway! saya setuju.. however terma 'berok' terlalu dangkal .. kot?

koi agak la kan...

yoshz berkata...

Rajuna,
Berok2 amat perlu dlm kehidupan orang2 intelek seperti kita. Fungsi mereka adalah supaya kita akan sentiasa kelihatan lebih hebat.period.

dzul berkata...

huh..aku belum jumpa speies ni..di hutan mana dia muncul?..kau patut mula bawa kamera utk merakam..
untung2 boleh jual ke national geographic..

Aku berkata...

Amboi...marahnyer. Anyway, setuju dengan Yoshz. hehehe

poyotito berkata...

Si perasan cantik tapi binatang.
ni bukan kat myspace banyak ke?
haha

Rahimin Idris berkata...

ni masuk golongan primat ke bang juna. pakai teori evolusi darwin?

boleh memajukan industri kelapa yang malap ni juna.

bang juna makin marah makin macho!
hahaha

tasekM berkata...

uishh... juna yg ini yg aku seram sikit nih...

:)

abaikan jelah berok2 tu semua... berkawanlah dgn bidadari syurga saja...

pemikir lapuk berkata...

itu puncanya...kalau bidang yg diceburi...tapi otak kosong(bodoh)

Rembo berkata...

marah btol ko eh. REBELREBELREBEL.

woi sapa bocor rahsia gua ni? cilakak!!

Rajuna berkata...

alifmikail-terlalu muak dihimpit situasi memualkan.

yoshz-kita selalu tertipu. walaupun hakikatnya kita bijak. peh, nampak yg seksi mana boleh tahan siak?


dzul-masalahnya di leher dia sendiri sudah tergantung kamera DSLR! hahaha.

hanim-ada pertalian darah dengan yosh ke?

poyotitos-juga banyak di gig2 indie trendy masa kini. pakai kamera DSLR dan berseluar pendek. ha ha ha

rahimin-hahahaha...sapa ngajo engko ni rahimin?

tasikmerah-warga bidadari surga sukar memahami seseorang berhati gelap dan berpentagram. peh!

pemikiranlapuk-ha ha

rambo-kali terakhir gua nengok band lu kat dewan dato onn larkin dengan tiala masa tu ha ha ha

Wardrobe kita berkata...

Huiihh..marah btll..jauhkan diri bang Juna..nti kena virus yg bahaya pulak nti..

Buang talipon tu terus..x yah delete2..buang masa jeh..

Yana Ismail berkata...

hm..kalau tak berkenan,delete saja. kan bang juna kan?;)

King berkata...

laa..
selama ni ko simpan no tel berok ker??

lain kali sblm delete, simpan dulu di jamban awam untuk 'berok jantan' lakanat spesis sama.

Rembo berkata...

pergh...rahsia gua makin terbongkar. celaka!!!

sha2samin berkata...

hehe,
u..thnks for wishing my gf luck :)

nway, i like da way u write..
best2..
thank god i bukan dr kalangan berok2 ituh
ahahahaaa...

kip in touch, daa~~

Danielle_Corleone berkata...

hahaha! bang juna berok mana plak kali ni? :-p

Rajuna berkata...

qaseh-ahah!!!!! Bijak!!!!!!!!!!!!!!
makan pil examo banyak2 ye?!!!


liyana-seribu satu perangai gedik perempuan era glokalisasi pasca modernisasi!

king-berok sebegini seharusnya dihayun di wayar elektrik!! arghhh!!!!!!!!

asha-no problemo. tiada unsur penindasan di sini.

daniel-lu tau ka itu gadis perasan urban la.

Rajuna berkata...

rembu-lu memang selebriti hardcore. tarik masuk 8tv kang! ha ha ha

areleaf berkata...

kt blog gua baru je citer pasal berok,x sangka lu pon ade situasi yg same..cuma gua x delete no die,sape yg nk blanje carl's jr senang2 bai??huhu..

Rajuna berkata...

alip-ko kena faham. sekarang berok sudah sukar untuk survive di habitatnya. di perlu berhijrah. untuk melakukan revolusi

yoshz berkata...

betul. walaupun aku tau itu hanya push-up, aku rela biarkan diriku ditipu.

cimon berkata...

berok?

adess....

xyah lerr delete namenye...

save je as:

BERUK 1
BERUK 2
BERUK 3
.
.
.
BERUK n

berape banyak beruk yg pandai gune hanset skrg nie?

hehe^v^