Sabtu, 20 Mac 2010

Berbicara Mengenai Revolusi







Bila bercakap soal punk apa yang terlintas di fikiran adalah kemarahan atas kerakusan sistem kehidupan yang menindas. Seorang punk setidak-tidaknya perlu melakukan satu revolusi terhadap masyarakat disekelilingnya bagi mengaplikasikan pemahaman dan teori mengenai anarkism untuk melihat sejauhmana ia boleh digunapakai. Seperti di sekolah. Kadang-kadang aku terfikir untuk melakukan satu revolusi. Seperti meng-hi jack kantin lalu memberikan makanan percuma kepada pelajar. Ini memang betul-betul Food Not Bombs. Tapi apa pula risiko yang bakal aku terima kalau buat macam tu?


Tapi aku rasa tak lah dasyat sangat.


Paling-paling makcik kantin suruh aku mop lantai, basuh ayam dan angkut barang-barang basah yang baru dibeli dari pasar.

5 ulasan:

FAZ berkata...

Tak pon dia-makcik kantin-akan hijack duit gaji lu!!

faqhrule berkata...

kantin sekolah gua mahal nak mampus!

cimon berkata...

bile nak blanje aku nie?

Sang Pencinta berkata...

ko bkak la kantin sndiri baru kencang..ble nak ajak ktorg naik banana boat ni?

Bozu berkata...

benda punk gua buat waktu sekolah adalah lekat hacks hitam kat cermin kereta pkhem..