Isnin, 21 Jun 2010

skala

Gua dah naik bengkek. Bila gua bukak almari gua ternampak baju Cheetah. Bila ternampak baju ni secara tak langsung panas baran gua menendang.


Setelah gua imbas kembali, ada punca yang besar kenapa gua lebih suka pakai baju terpakai.



Kalau diingat-ingat kembali zaman kanak-kanak dan zaman transisi dari kanak-kanak ke remaja aku berpeluang membeli baju baru setahun sekali apabila tiba musim hari raya. Lu orang pikir gua seronok sangat nak bershopping hari raya masa tu? Gila bosan pasal mak gua dah tetapkan kuota. Dua helai kemeja t berkolar dan satu kolar bulat serta dua helai seluar jeans atau slack. Kasut? Dua tahun sekali baru ganti. Bila time shopping ini gua paling boring. Tempat yang dituju tak lain tak bukan.


The Store.


Bapak bosan nak mampus. Sampai sekarang pun aku boring-boring ayam nak masuk sini. Brand-brand baju kat sini dari dulu zaman gua kecik-kecik sampai sekarang tak berubah. Cheetah, Bonton, Snail dan entah pekejadah lagi. Disebabkan tak banyak shopping mall kat sini kemungkinan menjadi ahli kumpulan boria adalah terlalu tinggi. Ini sekali lagi menyebabkan skill mencarut gua bertambah dari satu tahap ke satu tahap yang lebih advanced lagi setiap kali terserempak dengan budak-budak yang pakai baju yang sama dengan gua.



Pemilihan saiz ketika adalah dikawal oleh mak aku. Tak cool langsung. Semata menjamin baju yang aku pakai dapat bertahan lama.



Berat badan setakat 40 kilogram pada usia 13 tahun membuktikan bahawa badan gua berskala kecil. Namun mak gua menetapkan saiz L untuk untuk gua.



Gua memang kecewa. Pakai baju oversized adalah sangat tidak cool dan mematikan mood melaram di hari raya ketiga.



Sampai umur 26 tahun baju itu masih boleh dipakai. Perghhh kejiiiiiiii siak!!!!!!

3 ulasan:

Rembo berkata...

lu tak baik dowh. marah kat mak pun jangan camni.

Rajuna berkata...

mana ada marah pun. kalau ingat2 balik kelakar. haha. apa la lu ni..

cimon berkata...

mak gua pn beli baju yg lebih besar dr saiz gua yg sebenar time sblum raya...tp...lepas raya kan...tupx2...muat pulak baju tuh...

hairan....