Isnin, 26 Januari 2009

Hari cuti yang kosong

Aku terpaksa mengambil masa untuk menjawab tag Ofa. Tekanan perasaan dan kesunyian menyebabkan aku hilang focus dalam mengendalikan laman blog paling kontroversi abad ini dalam daerah Rengit, Batu Pahat.sambil carik-carik kelemumur aku pun menaip lah……..


1. What is the relationship of you and him/her?
Ha? Ofa? Skandal! Ha ha

2. Your 5 impressions towards him/her.
1) sembrono/langgar/sembarangan
2) materialistik (duit, duit duit. Itu je dia suka)
3) banyak mulut
4) senang cerita
5) degil, for sure!

3. The most memorable things he/she had done for you.
Dia penah call dalam jangka masa yang agak lama. Eish, boipren dia tak marah ke? Seram gak kalau kena maki dengan boipren orang ni. Dari dulu sampai sekarang ni je lah skrip hidup aku.

4. The most memorable things he/she have said to you?
Ada ke patut dia kata aku gay?

5. If he/she become your lover, you will...
Abang sumpah akan dengar bebelan engkau biarpun keluar cecair kuning dari telinga. Abang juga tak akan merungut bersungut-sungut macam lipan bila dating kau bawak sekali mak, ayah dan kakak kau, macam awek aku yang lepas-lepas.

6. If he/she become your enemy, you will...
Be a rockstar. Kumpul duit dan bukak kedai runcit. Urusan dalam RM dan tunai sahaja. Terima kasih.

7. If he/she become your lover, he/she has to improve on...
Waktu solat. Ish, berapa kali abang nak tegur ni? Bila azan terus semayang. Jangan nak tangguh-tangguh (macam la aku jaga waktu solat sangat)!

8. If he/she become your enemy, the reason is...
She’s not helping me to create a new design for my neck tie. Mawi boleh engkau designkan eh? Bila turn aku ada je alasan.

9. The most desirable thing to do on him/her is?
Berenti isap rokok. Jadi budak straight edge. Boleh Fa?

10. The overall impression of him/her is...
Kau ni banyak mulut. Untung bakal suami kau. Tak kesunyian. Anak kau pun mesti suka nanti! Rumah kau mesti meriah macam hari raya. Hari-hari macam deepavali colors for ranggoli(hapabenda entah aku pun tak tau ranggoli tu apa.)

11. How do you think the people around you will feel about you?
Kerek. Tapi hakikatnya aku malu nak memulakan sesuatu perhubungan.

12. The character of you for yourself is?
Tak tau

13. On contrary, the character you hate of yourself is?
Pemalu doh. Tak boleh blah.

14. The most ideal person that you wanna be is?
Jon Bon Jovi. Awet muda tu…

15. For the people who care about and likes you, say something about them.
Thanks for being with me. Sekalung bunga malai untuk kamu semua. Tunggu aku dapat gaji aku belanja nanti. Kawan aku bukan ramai pun. Masuk Ofa, baru 2 lori ayam kawan-kawan aku.

16. Ten people to tag (mak aiiihh):
1) Jefri Din
2)Latip Borgiba
3)Nasir Bilal Khan
4)Mak Mah (Ruminah Sidek)
5)Jalil Hamid
6)Harun Salim Bachik
7)Rosnah Mat Aris
8)Datin Orked Abdullah
9)Ramlah Ram
10)Ebby Yus

17. Who is no. 2 having a relationship with?
Mana la aku tau. Dengan tok guru silat lah kot. Semua drama dia asik silat jek! Tak pernah lagi aku nampak Latip Borgiba jadi hero berganding dengan Rita Rudaini atau Fouziah Ghous? Bila nak ada ni? Sesekali bagi la Tok Latip naik motor besar bawak awek. Pengarah Malaysia choosy! Benci.

18. Is no. 3 a male or a female?
Lelaki la siak. Dia garang tau. Pernah kau tengok dia berlakon jadi pegawai kerajaan yang berdedikasi? Ilham aku dalam penulisan blog, ok.

19. If no. 7 and no. 10 were together, would it be a good thing?
Hahaha. Boleh bona tu jang. Tak silap yang nombor 7 tu baru kahwin. Laki dia umur..er.

20. How about no. 5 and 8?
Walaupun dua-dua orang Johor (Batu Pahat/kluang), mereka memang tak ngam. Sorang pelakon dan sorang lagi penyanyi dan ya, darjat membezakan mereka!

21. What is no. 1 studying about?
He’s studying about how to look younger than his age.

22. Is no. 4 single?
Ye kot. Ha ha

23. Say something about no. 6
Aku harap pakcik Harun akan mengarah drama atau filem. Pakcik, ada bukak kelas lakonan tak?

13 ulasan:

buih berkata...

no 4 kalau single pun.....takpe lah...I pass....

Darkkadabra berkata...

nnt diorang buat tag ko. toksah riso

kecik berkata...

muahaha. suami rosnah mat aris berumur 27 encik rajuna.
encik nak ganti ye?

Umie berkata...

adeh...aku suka jawapan ko utk tag nie...kah kah kah..

apek terror berkata...

tadi gua jalan rengit jumpe polaroid kat kedai second hand...hehe..

Wolfis Black berkata...

hahahaha, this one nice

FAZ berkata...

lu nak jadi Bon Jovi?!

kenape!!kenape!!

...kenape bukan Mama Juwie?!

yoshz berkata...

tak mcm abg nasir pun blog ko ni..rasa mcm jehan miskin adalah

hzrh berkata...

pehh..glemer2 org yg kau tag tuh rajuna ye!
xD

ofaghag berkata...

cibai.

Unknown berkata...

tag yg dijawab mcm haram....

Danielle_Corleone berkata...

lu? tgk mak mah pun lu menangis.

Rajuna berkata...

buih-ha amek la.

dark-mesti punya. geng baik beb.

kecik-ish tak mau aku. tak senonoh la kau ni.

umie-suka2 bawak duka nanti kak.

apek-sila baiki tulisan. lari tajuk. haha

langit- banyak dah blog langit2 ni. terpengaruh dengan ayah pin eh?

xfazx- fak ah fak fak hahahahaha siaaaak!!

yosh-sebenarnya i nak dia jadi macam kacuk2 gitu. perasan tak?

this-memang la. artis mangga beb.

nadea-haram=najis.

ofa-hahahahahahaahahahahahahahah.

daniel-siak lu. lu nampak ke gua nangis masa tengok pensel? siak siak siak