Rabu, 28 Januari 2009

Meh dok kampong ( banyak gila gua mencarut, entri paling tak rasional setakat ini)

Gua malas nak menceceh satu perkara dalam satu entri. Dalam nada panas, gua lebih suka membebel banyak perkara dalam satu entry. Apakah ini dinamakan collateral damage? Ah, mampus lah apa orang nak cakap. Dulu masa gua bukak ini blog, berada di Kuala Lumpur. Bercakap soal Selatan ketika berada di tengah ibu kota adalah tidak cool. Feelnya juga lain macam. Macam dengar lagu jazz di dalam kebun yang banyak nyamuk. Ha, dapat dia punya sial feel macam mana? Lantak lu orang. Gua malas nak elaborate.

Sekarang gua berada di kampong. Gua sedang cuba mengejas semula kehidupan gua menjadi mat kampong sebab gua lebih senang digelar budak pekan. Proses ini memang makan tahun beb. Dah macam sial la mengadap muka budak-budak kampong yang macam kimak nih. Berikut adalah leteran gua mengenai budak-budak kampong. Kebanyakan dorang cakap besar habok pon tarak. Fak! Lek-lek sudah.

Bertenggek
Fak la kalau lu orang lalu area kawasan pedalaman atau darat dalam istilahnya. Kita akan nampak budak-budak kampong suka bertenggek atas motor kat depan kampong di waktu malam. Kebanyakan dorang adalah melayu jahanam. Kalau lu orang lalu dorang akan tengok lu orang slack. Eh fak. Suka ati gua la gua mahu lalu mana gua bayar cukai jalan gua ada lesen. Lu tengok-tengok tak puas hati dengan gua pahal? Lu lesen belum tentu ada. Motor power lesen tak ada pun tak guna mat. Fak kaki lepak tengok badi kat orang.

Pekan is my megalopolis
Biasanya datang pekan ramai-ramai. Dorang datang waktu ada pasar lambak. Datang bukan nak beli apa-apa pun. Paling kuat ngorat awek. Awek kampong suka la abang pakai Yamaha LC. Pergi kedai bundle pun dorang beli kesat kaki kerana taste mereka terlalu teruk.Bawak motor ramp sana sini. Apahal? Ingat bapak lu je mampu belikan lu motor? Bapak gua punya mampu lu nak letak mana? Fak yu. Cibai. Lu kira pekan kecik macam gini ghetto ke apa? Pakai baju Polo ada nombor kolar ternaik kat atas. Ada tak ada, dorang pun pakai beg silang perut macam konduktor bas dan suka pakai bangle sebesar rantai motor. Lu bajet lu dah stailo sangat? Eh fak la. Yang lebih sial ketika batch aku. Datang pekan buat huru hara bakar public phone apa hal? Macam mana gua nak telefon awek gua? Gua bukan ada henfon pun time tu. Bapak gua tak ada peruntukan henfon untuk gua. Dah la gua jenis tak tau curi line. Mampus kumpul duit syiling nak telefon awek. Kira ingat lu ramai budak-budak pekan yang naik basikal ni gerun la? Fak ah.

Hobi yang macam pundek
Dorang pandang rendah pada budak kaki bangku macam gua. Eh fak la. Ingat cool sangat main bola tengah padang tak rata? Bau Lumpur cibai. Bila gua datang mau tengok dorang macam biasa la tengok slack. Fak. Macam bagus sangat kau main. Kimak la. Setakat jaguh kampong apa ada hal beb. Bukan best sangat pun main bola nih. Pakaian seragam macam bomba sukarela. Tak boleh dress up macam main skateboard ke waktu main bola ni? Kejar sebiji bola ramai-ramai dah macam gangbang bola tu dikerjakan. Fak la. Dah la tak boleh dengar lagu waktu main bola. Gila bosan. Dengar orang sorak buat apa. Saiko doh! Fak!

Sikit-sikit pergi memancing. Bapak bosan duduk senyap-senyap tunggu ikan. Nyamuk banyak plak tu. Tempat stok seram-seram. Tak pernah lagi aku nampak tempat mancing ada awek cun bawakkan beer ke, sirap limau ke, nasi goreng kerabu..tak pernah..tak pernah..mengarut ah.

Peh paling enjoi pun karaoke jamban je? Fak ah. Bila gua jamming ala hardcore dorang gelakkan gua. Dorang kata, “Peh apa benda kau main tu? Peh, tak malu ke? Weh gi main sekali lagi. Lawak seh.” Eh lu lagi lawak siak macam pukimak masuk karaoke jamban bawak awek. Bukan nyanyi pun, lu raba-raba tetek awek. Fak la weh. Bukan gua tak nampak. Fak fak fak. Nak main pergi hotel la. Takkan tak ada duit? Kebun banyak macam cibai.

Rempit, rempit, rempit. Cibai lu…takde hobi lain? Fak!


Aku melayu sejati
Disebabkan hanya berpeluang baca buku teks dan tengok berita, mat-mat kampong kental biasanya terlalu proud menjadi melayu. Benci gila dengan bangsa lain. Sama ada yang kerja kilang atau gomen sama aja. Fak la rasis nak mampus. Nak aku sepak je sorang-sorang. Step-step bergaduh pasal parti. Sama je dua-dua fanatik parti politik macam lubang bontot. Fak. Dari bergaduh baik lu orang sain petisyen mintak perpustakaan sebijik. Macam kimak punya bosan.

Pakai kereta dan percayalah lu akan dapat awek yang cun
Selain menggunakan motosikal sebagai asset utama, memacu kereta juga menjadi kebanggaan mat-mat kampong. Ini semua hasil kegigihan mereka berusaha. Kudos. Tapi relaks-relaks la brader. Gua tau lu cool bila pakai Wira tahun 1997, tapi toksah la pandang gua macam gua tak pernah kenal lu. Gua tau gua tak cool. Pakai scooter macam adik-adik hip hop. Gua tau lu tak suka hip hop tapi lu layan lagu Mentera Beradu. Apa hal? Fak la. Lu jadi tambah sombong bila sebelah lu ada awek. Fak ah. Pegi la kawin cepat-cepat. Nanti dapat anak luar nikah susah pulak. Pegi kawin dan buat anak banyak-banyak. Fuck like rabbit la weh. Memang gua tak ada awek. Jadi apa masalah nak renung gua jalan sorang-sorang kat shopping mall? Gua punya pasal la cibai. Nak tegur, tegurlah tapi lu tengok gua macam gua seorang Leonardo Decaprio. Fak!

20 ulasan:

ofaghag berkata...

terlalu banyak carutan. bacaan 23 tahun keatas.

kau ni ade masalah urut saraf otak ni. jum men seremban.

Wolfis Black berkata...

hahaha. cun sial. masuk karaoke jamban untuk raba tetek awek. hahahaha.

relax bro.

Hajime berkata...

ala...
ko pung jadik camtu gak kalau stay situ jer...
=op

hzrh berkata...

org selalu pndg serong bila jln sorg2 kt mall..apehal ntah??!

hegira berkata...

serius bro.

lu memang dah kena kuar dari sana.

Mak Su berkata...

musim panas ni, kena plaks angin yang bertiup pun ala-ala hangat jer, maksu suka minum sirap limau, sedap wehhhh

KARKADEWA berkata...

haha..
entri lu makin lama makin menjadi2!
gua pon rase nak terikot2...
Fak ar!

leng berkata...

weih rajuna..
awek mane yg leh bawak masuk karok jamban bole raba2 tetek?
nak no telpon...hakhak..

Huzai Mansor berkata...

"tolak pintu buah, tiga kerat tenaga, kosong tak dijaga sampai datang tiga naga"

Fak. Ingat lagu tu ditujukan untuk diorang?. Tak faham sarcasm disebaliknya. Bab library tu aku setuju.

Tapi jangan letak kemudahan internet. Nanti kalau check balik search history dekat Yahoo (ya, mereka tak pakai Google. Tak tahu yang Google tu wujud kot) yang mereka cari hanyalah "hantu melayu", "gambar artis seksi", "melayu rogol", "36,30,77" dan banyak lagi la yang mengarut. Ini pengalaman sendiri. Percayalah!


Dan kau memang perlu keluar dari situ. Jomlah join aku dekat Felda Kulai. Lagi-lah "maju dan membangun".


Hak-tuih!

yoshz berkata...

Fakerrrisssss!!!!

i pun suka pandang hina budak kampung. mesti diorang tak pernah baca blog u kan?

Danielle_Corleone berkata...

banyak ko sebut nama sendiri kan? ok apa?

kecik berkata...

bab bertenggek tu stuju sgt.kecoh.
hulur je jari tengah

l.i.f.e berkata...

mak aihhh..marah betul ni

apek terror berkata...

fuh...gua tgk lu mkin semacam la...

Rembo berkata...

dude! gua rasa apa yang lu rasa weekend lepas dude. baik lu fikir masak2 tentang menjadi cikgu tu. gua rasa lain macam la.

Suka Bebel berkata...

baran gila lu bro.relax lah.ini mesti stok budak budak ala ala felda yang ko barankan ni.hehe

itu hari aku lalu satu kampung felda kat kahang kat area kluang. terserempak lah satu geng dengan motor lebih 20 bijik motor gak lah. bukan main bangga muka sekor sekor bawak motor bapak masing masing walau ada yang dah macam besi buruk.masing masing dengan lagak hero masing masing sebab bangga dengan kemahiran yang ada tanpa sedar betapa keciknya dunia diorang tu.tah hapa hapa

ko kat batu pahat area mana? itu hari aku dah nak singgah sebab kuar dalam tb kisah nasik beriani best kat situ.ahmad shah ke ahmad kasan ke nama kedai tu, tak ingat dah aku.betul betul lazat ke?eh, termembebel plak kat sini seperti biasa.hehe

adin berkata...

betol doh pe lu citer...

H berkata...

perggggh...
juna!
aku suke entri ni.
banyak carutan.
:)

oke, oke.
walopun aku tak kenal ko, tapi aku nak gak tulih ni:
SILE KELUAR DARI TEMPAT ITU DENGAN KADAR SEGERA!!!

Rajuna berkata...

ofa-apa ada kot seremban?

wolf-apa cunnya? nak ko kawin dgn budak pempuan macam tu?

hajime-lain doh. aku tekno dut.

this-mungkin kita makhluk yang ayu.

hegira-untuk mencuci tong taik kita bergelumang dengan taik. betul? haha

maksu-itu la maksu...merembes!

karkadewa-hah,ko ni..yang elok buat sempadan.

leng-ada. ni ha. 4242222. ahaha

huzai-carikan aku kerja pegawai tadbir kat felda. gaggagaga. betul jugak. mungkin nak kena ada parents filter ke apa kot?



yosh-mampus la kalau dorang baca yoshokorenaaaaaaa.mesti i kena cubit kat buah.

kecik-jari tengah nak buat jolok hidung.

danielle-fak ar weh. hahahha

life-oi kak. mana ilang?

rambo-jangan risau akan kerjaya adik mu ini. ini semua gimik blog semata2. haha

apek-ye la takkan dua macam kot. kalau mcm tu lain pulak jadinya.

sukabebel-atas faktor keselamatan tak dapat dibicarakan lokasi sebenar aku. haha.
apa pun benda ni terpulang kepada yang empunya diri untuk menentukan apa yang diingini.

adin-ah entah2 lu pun sama tak? hahah

cikenit-di mana bumi dipijak di situ ada orang siam jual barang secara junjung.

Suffian Salim berkata...

Ahaha...budak kampung gagal seyh..