Ahad, 28 Jun 2009

Titik-titik noda

Semalam Sing Ee nampak lain benar. Dia tak pernah macam ni. Pakai skirt pendek. Sangat. Aduh. Dah la engkau ni cantik. Tinggi. Manis. Ini betul-betul menyebabkan aku cuba memfokuskan otak aku ke perkara-perkara yang menjengkelkan seperti masalah rasuah, kabel politik dan penindasan kaum pekerja. Hingga sampai satu tahap, aku cuba berfikir macam mana agaknya kalau aku jadi kukur kelapa.


Semalam juga Sing Ee macam kurang puas hati dengan stail potongan rambut yang dibuat kepada aku. Jadi sesi memotong rambut semalam berlangsung agak lama. Lagi pula, dia tak menggunakan berus rambut untuk membuang cebisan rambut yang dipotong yang melekat pada leher, telinga dan wajah aku. Dia lebih gemar menggunakan jari jemari halusnya untuk menyingkirkan anak-anak rambut yang melekat di wajah aku. Disapu dan dibuang satu-satu.

Hmmm..

Hati lelaki mana yang tak meruntun hiba. Bagaikan dimanja oleh sang kekasih. Lama sangat rasanya tak ada jari jemari halus perempuan membelai-belai wajah aku. Kalau dulu, zaman-zaman tak fikir masa depan benda ni biasa je. Tapi sekarang dia punya tune sudah tukar jadi sentimental. Hati lelaki ini. Peh, kalau tengah jiwang ni paling seronok sekali makan ais krim dengan pisang. Tak pun duduk tepi pantai kena sepam lagu XPDC. Tapi aku tak pandai main gitar.


"You sudah ada boyfriend ke Sing Ee?"


"Ada la... hehe"


Bayangkan. Betapa remuknya hati dan 'perasan' ini.

11 ulasan:

FAZ berkata...

bawak set drum lepas tu main lagu XPDC tepi pantai!!

Rajuna berkata...

xfazx-mana ada orang buat macam tu dalam video karaoke. main gitar karan dengan dram angin@dram halimunan la. hahah

cimon berkata...

lu boleyy jiwang ke?

hahaha(^v^)

Rembo berkata...

lu dah jauh ni brader. jgn hnyut sangat. gua steady je. he he he

Danielle_Corleone berkata...

apa yang nodanya ntah.

faqhrule berkata...

pujuk-pujuk bawak lari

Darkkadabra berkata...

apa lagi.

ko tidur dalam perpustakaan lagi.

kata kecewa.

King berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
King berkata...

Sing Ee ada citer ngan beta situasi ngan ko tu ms beta jumpa dia mlm td..

dia pelik knp ko x tnya nama bf dia...

klu x, mesti ko tau nama sebenar beta...

Rajuna berkata...

cimon-hati gua ada taman tapi tiada bunga

rambo-lu macam masuk lift tekan sindri beb. ha ha

daniyal-entah lerrzzzkhh

raqhrule-ini LanggarXLari lagu favourite Danielle Corleone. ha ha


darkk-gua resign terus. gembel!

King-gua tak tahu mengapa lu sering menghantui kehidupan ceria gua ini.

King berkata...

sebab lu lupa bro,
kita asal dr planet yg sama...

sblm kita jatuh ke bumi!!!