Jumaat, 28 November 2008

Kita Adalah Abang-Abang Darah(terjemahan terus dari Bahasa Inggeris)

Seorang senior aku. Pernah menyatakan bahawa. Ada segelintir individu di sekeliling yang sentiasa memandang rendah terhadap diri kita sekiranya kita tak mempunyai 'sesuatu' dan menjadi 'seseorang'. Betapa peritnya aku lihat dia menterjemahkan rasa tersisihnya itu. Are we need to be somebody to be accepted? Tak perlu. Kita buat apa sahaja yang dirasakan perlu. Itu sudah memadai. Untuk diterima, seharusnya ada keikhlasan. Keikhlasan itu pula harus datang terus dari hati.


Buruk. Hodoh. Miskin. Melarat. Kaya. Makan Mekdonel hari-hari. Pakai baju Cheetah. Apa sekalipun. Selagi engkau kawan aku. Selagi aku pernah berhutang budi dengan engkau. Nama engkau tak akan aku padam dalam senarai telefon genggam aku. Aku akan mencari engkau sejauh mana pun engkau lari. Usah ada rasa rendah diri dan malu kalaupun engkau merasakan aku lebih baik dari engkau. Percayalah. Itu semua mengarut.


Kita semua sama sahaja.


Ah, syial. Apa benda aku mengarut ni setan?!

14 ulasan:

mYeQa berkata...

tp org sllu kate. u hv 2 b somebody. if not u r nobody. ceh..sbnrnye aku pon benci mendgrnye. uish...

Rembo berkata...

E in a circle.
amacam?

Danielle_Corleone berkata...

sekali lagi aku ulang. 'someone boleh? someone'. hahahaha,

blackpurple @ jowopinter berkata...

Aku tak percaya kita semua sama, maksud aku dari mata perempuan bermata keduniaan.

FAZ berkata...

gua mse tu dh msk form3 msh lg lekat dgn label Kiko..

sexsay!!

Mak Su berkata...

mcm baca cerita vampire, blood brother hood, yeahh!!

yoshz berkata...

Dulu aku pandang rendah org yg suka dengar lagu backstreet boys.
Sekarang dah liberal sikit.

Oleh admin Bebas Malaysia berkata...

Iskh...

Setan tui..

;)

H berkata...

owh, semangat kawan yang terbaek!
entri ini comel oke?

ah, siot.
ape aku merepek ni saitan??

Please. Aku pening. Kenapa budak-budak kecik lelaki suka add aku kat Myspace? <-- kamu jambu? :D

Will you ever hate me? <-- i will never, for god's will. wuwu.

hzrh berkata...

ntah!
ape yg kamu merepek ni?
xD

cimon berkata...

xbaik buat org camtu....

coz...manusia sume same je...

kan? kan? kan?

hehe (^v^)

(p/s:gua pernah jd mangsa)

Rajuna berkata...

myeqa-aku tak pernah dengar. mungkin aku terlalu banyak dengar radio.


rambo-A//E//P->recycle stamp! boleh?


daniel-wah wah wah... lemak kau dah lebih sangat ni


bp/jp-dan,ya.perempuan bermata duitan juga mempunyai ketiak yang busuk. tak sama dengan aku.


xfazx-lu kiko. gua kiki lala. bukan ND Lala ok?


maksu-dah lari tajuk ni.


yosh-bekstrit boy apa jadah. dah tua2 gitu?


izwan-weoweoeweo..ha ha ha


cikenit-ada gak entri comel. sumpah aku tak tau. mana ada aku jambu? aku lelaki jambang!


this-entah. apa benda nta. macam makcik2 pulak rasanya.


cimon-baik lu buat sesuatu kepada DD lu.

hegira berkata...

itu realitasnya. tapi sekadar cukup somebody di mata teman-teman.

ah. tak kira. aku mahu jadi somebody juga.

apek terror berkata...

oh ok...