Selasa, 4 November 2008

Tak AMAHREKA LA?!!!

Kau tau ke ada cerita baru? Budak Yang Jawa? Giler ar weh. Dalam panggung penuh budak-budak Sabak Bernam, Hulu Langat, Sungai Besar. Batu Pahat? Muar? Toksah cakap la weh. KONGKUERRR ABIS!!! Gua goyang dalam panggung, cakap lu. Semua cakap ala-ala Bambang Pamungkas, apahal kan? Ngeri ah gua!


Ini filem realiti budak-budak jawa yang berhijrah ke New York, beb. Barulah aku faham. Kalau tak ada budak-budak keturunan jawa, tak ada New York Hardcore atau singkatnya NYHC. Aku dengar vokalis Madball tu mak dia orang Batam, betul ke?


Bukan setakat babak bunuh, rogol, pow di bas stand je yang ada. Macam-macam ada. Siap ada demonstrasi membuat pecel lele (masak lemak ikan keli). Giler tu....negro kat Bronx pun makan pecel lele. Ohh.....inilah resepi yang diedarkan secara bawah tanah di sana. Khabarnya nak elak cukai publisiti. Biasanya belakang bangunan la diorang akan mengedarkan pecel lele ni. Pengedar pecel lele ni pakai pistol beb. Tak ada masa nak asah-asah pisau ni. Gengster abis!!! Gila kau. Mana sempat. Nak update facebook lagi. Nak edit lay out Myspace lagi. Lagi banyak rama-rama, lagi ngeri lah page diorang. Kau add la. Aku tak berani dengan budak-budak New York.


Kalau tak ada bunga. Tak cara la beb. Mesti ada. Sekali pandang aku tak cam. Pasal dia pakai kain batik lepas siap bersanggul sipot besar. Dua kali pandang, baru gua perasan! Baru gua perasaaaaaaaaaaaaaaan!!!



ALICIA KEYS, douk!!!!!!!!!!!-tak syiiiial la plak kan? Pez....


Ah, aku lupa beritahu hero filem ni. Dalam filem berbahasa jawa ni, hero-hero dia memang getar beb. Penampilan memang ditunggu-tunggu beb. Bak kata orang, diorang memang rare lah! Imej baru serba segar yang ditampilkan memang tepat di saat ekonomi yang kukuh disamping kepesatan pelabur asing di Wilayah Pembangunan Iskandar. Siapa lagi, kalau bukan Abon (watak jahat) dan Herman Tino (watak baik).


Ah, lu tengok sendreee la weh. Gua tak bedek. Lek-lek sua!

30 ulasan:

hegira berkata...

ini ironi untuk budak kelantan eh?

Rajuna berkata...

art.isreka-eh, mana ada? eh..eh apa ni? apa-apaan ni mbak? muahaha..

Wardrobe kita berkata...

aku syak budak Kelantan...ceh..aku nk tgk!tp x de geng nih..

blackpurple @ jowopinter berkata...

Aku la yang tulis skrip Budak Jawa tu. Ha ha ha!

Mak Su berkata...

wah! mcm hebatlah!

yoshz berkata...

art.isreka,
ironi ke parodi?

rajuna,
jom la pegi tengok. aku tak sabar nak campak pop corn dekat skrin. aku dgr datuk markiman kobiran launching.perh, apehal tetiba kau rajin update ni?

Rajuna berkata...

qaseh-apa dia? bzzztt...bzzt? ha? tak dengar la. call balik ye?


bp/jp-ha ha ha..aku dah 'liquid paper' nama kau, kang..tapi boleh nampak lagi kat cover page skrip tu. ha ha ha..

maksu-best maksu. banyak letop-letop..kebabo sana kebabo sini!!!

Rajuna berkata...

yosh-siak...markiman kobiran dah tak jaga pengangkutan ke yosh? aku dengar dia buat2 tak dengar pasal surcaj tambang bas.

haha.entah.aku memang berhangin.

Rahimin Idris berkata...

aku dah tengok budak jawa tu. ada sorang nama dia suratno bin tukul. hari2 ketuk paku kat site aku. jawa ponorogo.

aku: kabare wak?

suratno: waras. sipppppp!!!!!*sambil angkat ibu jari*

haram aku tak paham. sikit2 boleh la kalau dia carutkan aku. makan kayu dia!

hahaha

hegira berkata...

yoshz. aku rasa ironi. iaitu lebih kepada sarcasm.

sebab aku tak tengok lagi budak kelantan. jadi aku tak tau sama ada ini satu parodi. ok. hehe.

indah-chan berkata...

adeh.. budak kelate ni kontroversy tol la weh..

budak jawa ke kelate ke .. mane2 ke.. same je.

ade yg baik... ade yg kureng..

aku paham sbb aku da selidik yg tajuk cte tu.. produksi yg nk tuka.. nak kasi ade kontroversi sket.. pengarah tu pun xstuju beb!

ape pun, aku harap sgt kemelut cte ni dpt di rungkaikan.. teruk sgt wei masy skrg.. nnt ank2 yg sedang membesar ni, akan jd makin terukk.. eeee.. takuttt

Brader Black berkata...

Panggung mn tunjuk cite Jawa ni?

tasekM berkata...

budak jawa? masuk panggung makan tempe la... ape kelas pop corn...

ha ha.

Danielle_Corleone berkata...

hahahaha! suma nak amerika!

azie berkata...

bang juna,
kue jadi hero, aku iso jadi heroin,kah kah kah.

pecel lele...........sedapnyaaaaaa...

Rajuna berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Rajuna berkata...

rahimin-sip tu kira macam "ok set" atau "gerek!" Jangan risau..kalau dia mencarut ko report aku. Tau la aku settlekan ceeeeeh!


valsa-ish. aku tak tengok lagi cerita budak kelantan. aku rasa budak jawa lagi jahat. tak macam budak kelantan. budak jawa suka makan kat surau tapi malas kemas surau. ha ha ha


suparjo-kat warong sido mampir jalan nak ke kampung baru.tau?
hahahaha


tasikmerah-ada kak. kat depan tu. wak Ngol bukak tikar. jual dengan keadaan bersila.

daniel-lu punya filem budak mamak dah jalan belum? gua dengar ada demo mee goreng mamak? ha ha ha


azie-iso, iso...aku arep nggawe bocah parit rojo..kirone koyok filem rempit2 kilang fujitsu la...iso nunggang motor karo aku opo orah?

dzul berkata...

aku dah tengok cerita ni. gaduh tak henti-henti..ganas sgt budak yang jawa tu..

sampai pecah muka negro sbb lupa nak bayar hutang pecel lele..huh

t i u n g berkata...

yang baik jadikan teladan..
ada ke benda baik yg ditonjolkan?

Yana Ismail berkata...

huhu..cerita apa?

Rajuna berkata...

dzul-itu lah pasal.kadang ingat ni cerita mafia ke apa kan? tapi bahasa jawa pulak..peh!!!! tebabo sana..tebabo sini.

tiung-ada.ada.mesti ada.berhati-hati ketika menggunakan gas. pastikan salur gas memasak anda tak bocor ya?

princessliyana-cerita muraii..murai..murai lahhh!!!!

King berkata...

keluputanku seng akeh2 dengapuro yo..

nyong tekan gon mu. kita tgk cerito tu skali lg mau orak?

nyong bwak tempe goreng!!

Rajuna berkata...

king-kok tempe wae..panganan ne meneh!! seng akeh!!!

azie berkata...

nunggang moto karo kue? gonceng karo kue? iso waehhhhhhhh, hikhikhik..


ojo enggo helmet yo. baru koyo wong expert,kih kih kih

Rajuna berkata...

azie-nek tibo, kelenger!!

King berkata...

waa.. ni jeles ni!

Azie,
kue selingkuhan yo??

(dh mcm Indon plak rsnyer)

Rajuna berkata...

king-haha

Rembo berkata...

pergh....tercabar mother tongue gua nih!!

aku kok kerungu kue nyebut2an bocah parit rojo yo?

Rajuna berkata...

rambo-ojo budek kang! ha ha ha

cimon berkata...

budak jawa?

padan la ngan ko...

HAHAHA (^v^)

(p/s: tak paham larr ape yg korg bualkan nih..azie-rajuna-king-rambo...letak laa subtittle... (*_*) )