Isnin, 1 Februari 2010

Hari Isnin, mana pernah tak sweet?!

Percaya tak, sebenarnya waktu aku mengadap budak-budak aku tak pernah memaki hamun? Ya. Ini cerita betul.


Buat apa je aku nak tipu-tipu korang. Bukan boleh dapat nombor telefon model amatur pun. Tak tau lah kenapa aku boleh kawal perasaan aku bila mengajar dahulu. Kekuatan apa yang mengawal aku, aku pun tak tau. Aku rasa aku boleh bersabar.


Sebenarnya aku cuba menafikan fakta dari ujian personaliti bahawa aku mempunyai tahap agresif yang sangat tinggi dan kawalan cukup rendah iaitu di tahap kosong. Ini betul-betul anarki!


Tapi.

Aku rasa andai ini kenyataan, masih banyak ruang untuk aku memperbaiki diri. Kemudian, aku dapati daya analitikal aku juga di tahap yang tertinggi. Terlalu berhati-hati. Cerewet. Memilih. Ada kriteria-kriteria tertentu untuk mempertimbangkan sesuatu perkara. Ya, nampak macam bagus dan power-power je aku ni.


Kata kaunselor, "orang macam ni biasanya lambat jodoh."


Ah sudah la kau-kelentong!!

3 ulasan:

Dewajiwa berkata...

hari ini sweet lah.
MU menang lagi. hahaha.

Juna,
kadang-kadang diri kita akan ada refleksi bias dengan apa yang kita kenal. refleksi sebegini ada hanya kalau kita di situasi yang murni. macam skema tapi itu lah dia. asal kita niat begitu je diri kita terasa cool je. kita anggap diri kita negatif, tapi andai tujuan kita putih je mesti nampak another side of us.

gua slalu kena. benci pun ada.
lambat jodoh? cepat lambat pun jodoh juga apa. heh.

faqhrule berkata...

juna,
rilek-rilek single sudah..
jangan difikirkan sangat, jodoh tu ada punya

cimon berkata...

sweet...sweet...sweet...

nanti dpt awek kat tepi pantai berteluk, jgn lupe calling2...

hehe(^v^)