Selasa, 23 Jun 2009

Aku Selebriti Di Hati Mu, Sayang

Aku paut pinggangnya. Menghadap mentari yang menyinar pukul 6.45 petang. Rambut menghurai sedikit keperangan itu bertempiaran dihembus angin senja. Adakalanya menampar pipi aku. Indah sekali. Lemah gemalai.


Dia memulakan dialog pada petang itu dengan desiran suara lembutnya yang menusuk jiwa.


"Saya rasa awak tak sesuai jadi cikgu."


"Dah tu? Awak nak saya jadi penari kebudayaan Rakan Muda?"


"Tak. Tak. Maksud saya awak lebih menyerlah bila awak mengetuk dram. Nampak persona awak kat situ."


"Mengampu ye?"


"Tak. Tak. Saya ikhlas dari lubuk hati yang paling dalam."


"Mengarut lah awak ni."


"Tak. Tak. Awak rock. Saya cuma ingin awak jadi orang kumpulan rock."


Aku kecup keningnya lantas hati berkata, "Jadi kau rela lihat jantan mu ini bergambar di dalam kolam renang tidak berbaju untuk majalah murahan itu? Bodoh."

16 ulasan:

kecik berkata...

haha.
sudah jumpa pengganti kah???
tak dapat bayangkan bangjuna bergambar di tepi kolam renang.zzz

apek terror berkata...

ah sudah ajak jammin alasan 3ribu nyer banyak...

Huzai Mansor berkata...

majalah manggis panggil lu nak shooting sok.

Rajuna berkata...

kecik-tak semudah itu.

apek-jadah ko. karaoke jamban dulu ah baru true! bp mall weh! ha ha ha

huzai-aku prefer majalah Rambutan baru lah nampak maskulin.

iyan berkata...

bulu ketiak jangan lupa potong...
malu pula gua nak tunjuk pada org kampung majalah pelam tuh...

Fareenz berkata...

perasaaaaannnn punye bang juna ni la..hakhakhak!!

iAmeFie berkata...

mane drum..
hawwtt!
;)

adin berkata...

saya rase awak patot jd pokok rambutan je lah..

King berkata...

yang ko g kawan ngan pompuan bodoh tu pehal????

faqhrule berkata...

abang rajun lagi sajak kalau jadi snare drum

Airinar anastasia berkata...

eh..pasni.. lu pi bergambar pakai bj melayu satu set..jadi model majalah pengantin..mahal dowh majalah tewww.. sekeping dekat seploh hengget tau..haha

Rembo berkata...

naratif yang menarik ni dude!

FAZ berkata...

gua dah agak dah!!
macam mana pon lu mesti balik ke arah jiwa mama juwie lu.
awwwww~

hegira berkata...

tahniah dAPAT sambung blaja.

bleh la kita dating kat tjg malim eh?

Rajuna berkata...

iyan-kalau bulu ketiak tak panjang tak boleh banging ketiak waktu main lagu xpdc!

fareenz-eiiii mulooot...zass!

efie-pada gerald la ha ha ha

adin-rambutan dengan lelaki memang ada kaitan.shh.

king-perempuan bodoh biasanya cantik


faqhrule-i lebih rela jadi twin pedal iron cobra. baru la garang.


syore-lu tak haptudet. gua dah buat dah. tak caya tanya jaja!

rembu-gua ingat kalau pakai kabereter RS pun ok.

xfazx-apa you ni sebut2 idola i?


hegira-aku sebenarnya belum sedia menghadapi suasana berperaturan. UM begitu anarki dan sebati dalam jiwa.

haha

H berkata...

Aku paut pinggangnya. Menghadap mentari yang menyinar pukul 6.45 petang.

i jeles bace part yang tu tau...
hehe.

cop, cop...
part menyerlah bile ketuk drum tu dah best dah.
tapi bole pulak "ingin awak jadi orang kumpulan rock."
apakah???