Rabu, 16 Disember 2009

Apa lagi mahu mu setelah semua kau robek dan koyakkan?

Menelusuri kehidupan ini dengan apa cara sekalipun adalah hak setiap manusia. Cumanya. Kita sesama manusia, boleh mengutarakan pandangan. Mungkin mencadangkan. Apa yang terbaik untuk manusia lain. Selebihnya. Biarkan yang empunya diri menilai apa yang terbaik untuk kehidupannya sendiri.


Senario pada hari ini memperlihatkan kita semakin terikat. Atas manusia yang berkonsepkan tuan. Atas kepada tuan. Kepada tuan yang lain. Dikuasai tuan. Apabila di situ ada tuan. Pastinya ada hamba.


Ringkasnya.


Yang empunya kuasa. Akan terus beraja. Yang tak punya apa. Kalau duduk diam bersahaja. Mungkin akan merana. Atau terus menjadi sang derhaka. Dari mata yang mempunyai kuasa. Alah. Kuasa duniawi. Apa sangat? Boleh dia menolak takdir? Kalau katakan dia tau dia akan terseliuh, panggil bomoh yang paling banyak iklan di Hairan Metru pun tak boleh elak insiden terseliuh itu.


Mari kita lihat diri kita yang tak punya apa ini.


Kasihan kan? Tunduk. Ikut. Bagai mesin aturan. Membiarkan privasi dirogol. Tenaga dikuras. Untuk secebis kehidupan. Andai melawan, kita kan binasa. Tak bersuara, kita juga yang bakal tersiksa. Persoalan di sini. Bukanlah kita ini dahagakan kuasa. Cuma terkadang sangsi.



Adakah mereka di sana itu punya perasaan


dan


pernah berbelanja seminggu sekali di pasar basah?!!!!!






10 ulasan:

Darkkadabra berkata...

Kesian. Jiwa gua membara bila baca entri lu.

the artist and i berkata...

penah kena raba bontot kat pasar pudu. lepas tu pasar pudu dipotong nama. malas nak bershopping di sana lagi.

Guten Tag berkata...

wah. marah sungguh nih. aku orang tak ada kuasa, kes redha jer la.

FAZ berkata...

lepas habis baca gua terus cari CD Toxicity gua.entah mana gua campak.

laki cikgu kimia berkata...

apa pula demgan basah sudahnya?

Hann Haidar berkata...

pasar pudu, byk gangguan seksual.

come on, aku nak beli timun kau, bukan kote kau.

dah tak ke pasar basah sejak tu.

beli di supermarket sahaja.

suntik pun suntik lah, janji murah.

Rajuna berkata...

weed-biar benar? aha ha ha. aku tak kena pun?

guten-aku ada kuasa tendangan padu maut je.

xfazx-cd lama cetak rompak pulak tu. tak menyesal lah.

lakicikgukimia-basah itu seksayyy..


hann-ho ho ho. banyak peristiwa hitam eh di pudu ittew?

Danielle_Corleone berkata...

pasar basah+lu(rajuna)=abah basah.

en_me berkata...

marahh ghitewww..

Rajuna berkata...

daniyal-cilakak lu.

en.me-ahaks~